مدیر روابط عمومی مخابرات همدان گفت:کلاهبرداران طی تماس با افرادی،سیم‌کارت‌های دولتی معرفی می کنند و این یک نوع روش جدید برای کلاهبرداری است.

کلاهبرداری از نوع سیم کارت دولتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن‌پور مدیر روابط عمومی مخابرات همدان با بیان اینکه مردم مواظب کلاهبرداری‌های رایج از طریق تماس تلفنی و پیامک باشند گفت: متأسفانه گروهی سودجو از طریق تماس با شماره‌های مختلف، خود را زیرمجموعه شرکت مخابرات معرفی کرده و وعده‌هایی را می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این سودجویان با وعده اینکه مشترکان برنده سکه، پول و یا کالا شده‌اند قصد اخاذی از آنها را دارند افزود: سودجویان حتی به افراد وعده پخش تصویر آنها در برنامه تلویزیونی را نیز می‌دهند.

مدیر روابط عمومی مخابرات همدان ضمن هشدار به مشترکین شرکت مخابرات از آنها خواست اطلاعات شخصی و یا شماره حساب خود را به افراد سودجو ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کلاهبرداری از نوع جدید به نام سیم‌کارت دولتی اشاره کرد و افزود: کلاهبرداران طی تماس با افرادی این نوع سیم‌کارت‌های دولتی را بر مبنای آنکه تعرفه‌ تماس از طریق این سیم کارت‌ها نصف تعرفه سایر سیم‌کارت‌هاست، معرفی کنند و این یک نوع روش جدید برای کلاهبرداری است.

فریدون حسن پور با تأکید به اینکه اخیراً برخی از مشترکان اپراتورها با چنین تماس‌هایی مواجه بوده‌اند، گفت: این اتفاق در حالی بوده که همراه اول چند وقتی است پیامکی را با این مضمون «اگر تاکنون سیم کارت خود را با سیم کارت نسل 4 و 4.5 «یوسیم» تعویض نکرده‌اید، با ارسال کد پستی 10 رقمی به سرشماره 8962 و یا مراجعه به دفاتر خدمات مشتریان یا فروشگاه‌های همراه اول، علاوه بر دریافت سیم کارت رایگان «یوسیم»، از اینترنت هدیه هم بهره‌مند شوید» به مشترکان خود ارسال می‌کند.

وی با بیان اینکه نرخ مکالمه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری مشخص و برای سیم‌کارت‌های دولتی و خصوصی یکسان است، افزود: گاهی بسته‌هایی در قالب مکالمه همراه یا سرویس‌های دیگر اعلام می‌شود که برای مشترکان دولتی یا خصوصی تفاوتی نداشته و یک قیمت است.

حسن پور گفت: اگر تماسی با عناوینی نظیر تعرفه‌های نصف برای سیم‌کارت‌های دولتی دریافت شد، آگاه باشید ممکن است کلاهبرداری به شیوه‌ای جدید باشد و سیم‌کارتی که تعرفه‌اش نصف تعرفه سیم‌کارت‌های دیگر باشد، وجود ندارد.

انتهای پیام/خ

سیمکارت دولتی ترفند جدید کلاهبرداران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.