مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنده از راه اندازی دبستان شهید طیب روستای موگر این شهرستان بعد از ۱۰ سال تعطیلی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   علی جاویدان مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: دبستان شهید طیب روستای موگر واقع در زادگاه شهید طیب با 3 دانش آموز ابتدایی بعد از 10 سال تعطیلی بازگشایی شد.

وی دلیل تعطیلی این دبستان را مهاجرت مردم روستا به شهر عنوان کرد و افزود: با مهاجرت معکوس مردم به این روستا مجدد دبستان ابتدائی روستای موگر شهرستان لنده راه اندازی شد.

جاویدان با اشاره به اینکه شغل مردم روستای موگر کشاورزی و دامداری است، تصریح کرد: سخت‌گذر بودن جاده های روستایی سبب شده بود که مردم مهاجرت کنند اما با کمک جهاد کشاورزی و احیای جاده‌های روستایی و بین مزارع زمینه برای مهاجرت معکوس کشاورزان و دامداران به روستا فراهم شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:بازگشت روستائیان به روستاها نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، ایجاد اشتغال و خودکفایی شهرستان دارد.

جاویدان با تاکید بر اینکه دیگر بچه های روستایی در ادامه تحصیل خود مشکلی ندارند و نیاز به ترک تحصیل یا مهاجرت به شهر را ندارند، بیان کرد: آموزش و پرورش شهرستان لنده در زمینه تعلیم و تربیت نسل نوجوان وجوان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی ابراز کرد: رسالت آموزش و پرورش کمک به تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتعال نامگذاری شده از طریق تقویت زیرساخت‌های فرهنگی روستا و به ویژه امکان تحصیل فرزندان افرادی که مهاجرت معکوس به روستا برای تحقق این شعار را دارند و تاسیس مدرسه ابتدایی ترین حق این افراد است.

 

انتهای پیام/ش

دبستان شهید طیب شهرستان لنده راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.