سرمربى تيم فوتبال استقلال پس از تساوی تیمش مقابل فولاد خوزستان در نشست خبری پاسخگوی خبرنگاران بود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  شفر درباره ديدار استقلال مقابل فولاد گفت :نيمه اول خيلى خوب بازى كرديم و از دفاع رو به جلو مطمئن بوديم .فقط يك شانس گل داشتيم و يكى از مشكل هاى بزرگ ما اين بود كه شانس گل زنى ايجاد نكرديم.

شفر بيان كرد: تا وسط زمین خیلی خوب کار می کردیم اما پاس نهایی را به گوشه و فوروارد ها نتوانستیم خوب تغذيه كنيم. بايد خيلى تمرين كنيم و خدارا شكر سه بازیکن ملی پوش هم به تیم ما اضافه شدند و با ما تمرين مى كنند.

 او ادامه داد: اكنون 60 درصد خواسته هایمان را براورده كرده اين اما متاسفانه تعويض را به خوبى انجام نداديم .نيمه اول فقط بازى خوبى را به نمايش گذاشتيم. تیم دفاعی همچون فولاد كه عقب نشينى مى كرد را تنها با سانتر و شوت می توانستيم تهديد به گل كنيم كه در نهايت سانتر هاى ما يا نمى رسيد و يا اينكه سانتر های ما بلند و کوتاه بودند.

سرمربى استقلال ادامه داد :خیلی خوب توانستيم مشكلات را ببينيم تا در نهايت در تمرینات بیشتر روی آنها کار کنیم. در بازى امروز ناهماهنگی و پاس های اشتباه بسيارى را از بازیکنانم ديدم و بايد بگويم ما هنوز نا هماهنگ هستیم.

 او ادامه داد: در بازى امروز مى شد مشاهده كرد كه با گذشت دقایق استرس بازيكنان ما هم بیشتر می شد. به طور حتم در هفته هاى آینده روی نقاط ضعف کار مى کنیم و هماهنگی را بالا ببریم. خدا را شکر تمامی بازیکنان در تيم حضور دارند. دفاع و دروازه بان ما در اين بازى عملكرد خوبى داشتت البته هر چند توپ زيادى روى دروازه ما نيامد اما دروازه بان خوب بازى كرد.

شفر افزود: پاس های اشتباه زیادی داشتیم و من توقع دارم تیم با آرامش بازی کند. یک شانس بسيار خوب داشتیم اما توپ پشت سر شهباززاده افتاد و او نتوانست موقعيت را گل كند و با توجه به اين شرايط ما باید در ابتدا مشکلات را حل کنیم. از اول می دانستم کار آسانی در پيش نداريم و در تمرینات هم این موضوع را حس کردم اما مطمئنا توانایی بازیکنان این مشکلات را حل می کند. از تماشاچي ها تشکر می کنم كه براى ديدم بازى به ورزشگاه آمدند .البته درست نمى دانم چند هوادار به ورزشگاه آمد اما مطمئنم روزی می رسد که هواداران با شادی به خانه بر گردند.

سرمربى استقلال ادامه داد: همان طور كه گفتم بايد بازى هايمان سريعتر شود و بار ها اين مساله را به بچه ها اعلام كردم كه باید توپ را در جریان بازی بیاندازند. از نظر ذهنی بازیکنان باید برای تغییرات آماده شوند و بيشتر هماهنگ شويم.

 او بيان كرد: ما امروز يك شوت از راه دور هم نداشتیم و بازیکنان تنها بازى را به صورت بسته انجام دادند همچنين بازیکنان گوشه هم بايد به خوبى تقويت شوند و ما این بازی را آنالیز می کنیم و می دانم که مسائلی وجود دارد که باید تقویت شود.

شفر افزود: فیلم بازی ها و عملکرد بازیکنان در تمرین و همچنين بازی های تیم ملی را تماشا کردم. بازی های فولاد را که در ویدئو دیدم، خیلی بهتر از این بود اما ما توانستيم بخ خوبى آنها را كنترل كنيم .متاسفانه نتوانستيم پاي نهايى را تبديل به گل كنيم .

او ادامه داد: از ابتدا قرار بود با يك فوروارد ديگر بازى را شروع كنيم اما به دليل مصدوميت يكى از مهاجمان از فوروارد ديگرى استفاده كنيم. مى دانم استقلال پارسال تیم خيلى خوبی بوده اسا اما شرایط امسال با پارسال كمى فرق دارد و بايد بگويم بازيكنان به دليل استرسى كه دارند از رسيدن به جايگاه اصلى دور شدند تغییر کرده است و بازیکنان استرس دارند زیرا دیدیم که همه بازیکنان می خواستند بهترین باشند اما این موضوع شاید به چشم نیامده باشد. صد در صد در بازی بعدی خط هافبک و حمله همانند مدافعان خوب ظاهر مى شوند و ما عالی می شویم.

شفر بيان كرد :هر تیمی می خواهد ببرد اما نتیجه هميشه مهم نیست. ما توانایی از تظر بازى بهتر و بهتر شويم چون بازيكنان خوبى داريم و فقط بايد كمى هماهنگ تَر باشيم من می دلم مى خواهد تك تك بازيكنان بهتر شوند.می خواهم نورافکن و سجاد بهتر عمل کنند .بازيكنان هم به دنبال اين هستند تا به هدف اصلى و جايگاه خود برسند .البته در فوتبال شانس هم مهم است و ما گاهی برنده می شویم بی آنکه تیم خوبی باشیم. ما می توانیم با دو مهاجم بلند قد هم داشته باشيم اما تمام هدفم اين است كه فوتبال خوبى بازى كنيم .بازیکنان باید آن چیزی که در تمرین یاد می گیرند را در زمین به نمايش بگذارند و بعد از آن ما مطمئنا برنده خواهیم بود زیرا بازيكنان از توانایی بالايى برخوردار هستند.

 او بيان كرد: وقتی تیمی بسته بازی می کند باید با سانتر هاى مختلف شکستش دهيم اما در بازى امروز سانترهای ما یا بلند بود و یا کوتاه .به اين ترتيب بازیکنان ما باید از نظر تکنیکی بهتر شوند. همانگونه که دیدیم در بازی ایران و روسیه، تیم ملی چگونه عمل کرد و ما نیز می خواستیم اینگونه عمل کنیم. بازیکنان را نمی توان با کامپیوتر کنترل کرد بلكه براى كنترل آنها نياز به تمرين است .

سرمربى استقلال توضيح داد: زمانى كه حريف ما دفاعی بازی می کند ،خلق موقعیت بسیار سخت است و با توجه به اين مسالع یا باید از طریق شوت موقعیت بسیازیم یا باید با سرعت توپ را به بازیکنان کناری برسانیم .اما ما توپ را به گوشه ها می بردیم و تنها نگه می داشتیم بنابراين نمی شود در یک هفته به این موضوع دست پیدا کرد.

شفر در مورد دربى ٨٥ گفت: خوشحالم در دربی بازی می کنیم .دربى ٨٥ يكى از بزرگترين دربى هاى دنياى فوتبال است .حتى خبرنگاران آلمانی هم در تماسى كه با من داشتند در نظر دارند اين ديدار را پوشش بدهند. با تيم هاى خودم در دربى هاى زيادى حضور داشتم. تماشاگران نگران دربى نباشند. بازيكنانى كه من ديدم همگى در نظر دارند بهتر شوند و هدف اصلى آنها اين است كه به جايگاه واقعى برسند و من هم به آنها کمک می کنم تا مشکلات برطرف شود و انرژی مثبت برای برد به تیم تزریق شود.

شفر افزود: با توجه به صحبت هايى كه داشتیم در نظر داريم سيستم بازى را تغيير دهيم .ضربه هاى ايستگاهى آن طور كه مى خواهم نبود و يك سوم گل ها. از روى ضربات ايستگاهى و مابقى از حمله است كه بايد روى اين ٢ مورد كار كنيم

او بيان كرد: در زمین حریف توپ های زیادی را از دست دادیم و وقتی یک تیم دفاعی بازی می کند با پاس کاری هاى کوتاه کار ما هم سخت می شود. در هر صورت باید روی این موضوع تمرینات زیادی انجام بدهیم و بازیکنان باید مرتب حرکت کنند تا فضا ایجاد شود. اگر همه این اتفاقات و كار ها انجام مى شد اكنون من اینجا نبودم و تیم هم صدر جدول بود. این تیم از نظر فوتبالی مریض است اما با كمك تك تك اعضا به مسیر اصلی بر مى گرديم

سرمربى استقلال ادامه داد: ما توپ را در زمین حریف به خوبى كنترل نكرديم .در نیمه اول سه توپ خوب داشتیم اما دیر در نهايت بازی کردیم و توپ درست به بازیکن نرسید. از طرفى بیت سعید در نظر داشت وارد محوطه شود اما در يك منطقه یک و دو نکرد و این اتفاق رخ نداد. ما باید به شرایطی برسیم که بازیکنان چشم بسته یکدیگر را پیدا کنند. بعضی وقت ها داریوش شجاعیان به توپ می زد و بهترین پاس این بود که بازی را باز کند اما مجبور می شد تا توپ را به سمت دیگری ببرد و مشکل ایجاد می شد. این دقیقا چیزی است که ما باید روى آن تمرین کنیم.

 شفر تصريح كرد: بازيكنان در زمين بايد بدانند که چه کاری انجام دهند و این موضوع را با استفاده از آنالیز به آنها خواهيم گفت تا خود آنها نيز ببینند .بازيكنان بايد بهتر از اين باشند و البته آنها خيلى زحمت كشيدند .همچنين فولاد تیم بدی نیست و من از بازی آنها متعجب شدم چرا كه آنها در فيلم بهتر از اين بودند .ایمان مبعلی بازیکن خوب آنها بود و اگر آنها خوب بازی نکردند، پس ما خوب بودیم. مشکل ما این بود که نتوانستیم گل بزنیم. بازیکنان باید دقیقا وظیفه خود را بدانند و به طور حتم تصور این را دارم که بازیکنان در خواب و بیداری هم بايد وظایف خود را بدانند.

سرمربى استقلال افزود: باید با مهاجمان بیشتر کار کنیم و به نوعى آنها باید بیرون بیایند و جزو بازی باشند. متاسفانه در یک صحنه خوب کار کردیم که داور آفساید اعلام کرد. به هر ترتيب يك سرى چیزها را بايد تغییر دهیم. اول جام حذفی را در پیش داریم و بعد دربی و اكنون خوشحال هستم و شما هم خوشحال باشید. در ادامه بهتر خواهیم شد.

 شفر در پايان درباره اينكه آيا مجيدى در بازگشت برزاى نقش دارد گفت: فرهاد مجیدی کیست؟ فرهاد مجیدی الان کجاست؟ درباره بازی صحبت کنید.

انتهای پیام/

اظهارات شفر پس از تساوی تیمش مقابل فولاد خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
افتخاری حیا کن استقلال و رها کن
Iran (Islamic Republic of)
پرسپولیسی
۰۰:۳۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
بزک نمیر بهار میاد قنبزه با خیار میاد. سالی که نیکوست از بهارش پیداست ماست ترش از تغارش بازی اول که این بود بازی بعدی خدا می دونه چیه
Iran (Islamic Republic of)
پرسپولیسی
۰۰:۳۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
بزک نمیر بهار میاد قنبزه با خیار میاد. سالی که نیکوست از بهارش پیداست ماست ترش از تغارش بازی اول که این بود بازی بعدی خدا می دونه چیه
آخرین اخبار