مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت مطالبات و بدهی های قطعی دولت به بخش خصوصی از طریق تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه امکان پذیر است و دولت برای پرداخت بدهی ها به این روش برنامه ریزی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  ابراهیم کشاورز در نشستی با بخش خصوصی اظهار داشت: بر اساس آمار خزانه معین، این استان در سال 1396 با تهاتر مبلغ 10 میلیارد ریال از مطالبات و بدهی های دولت به بخش خصوصی، مقام سوم را در کشور کسب کرده است.
وی با اشاره به اینکه برای دولت مجوز صدور 50 هزار میلیارد ریال اوراق تسویه خزانه صادر شده است، افزود: بر اساس تبصره پنج قانون بودجه سال 1396، امکان پرداخت مطالبات و بدهی‌های قطعی دولت به بخش خصوصی از طریق تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه ممکن شده است.
کشاورز بیان کرد: این مهم راه گشای برخی از مشکلات بخش خصوصی است.
وی با اشاره به تهاتر مبلغ 10 میلیارد ریال از مطالبات و بدهی‌های دولت به بخش خصوصی در سال 1396 در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: نظر به اهمیت اجرای این قانون در پرداخت و تسویه بخشی از مطالبات و بدهی‌های بخش خصوصی، لازم است دستگاه‌های متولی همکاری و تعامل را در این زمینه داشته باشند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با استفاده از این رویکرد کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت و مزایای اوراق تسویه خزانه در راستای رشد اقتصادی بهره مند می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این نهاد برای تهاتر مطالبات و بدهی های دولت با بخش خصوصی آمادگی کامل را داشته و در چهارچوب قوانین و مقررات با دیگر دستگاه های اقتصادی همکاری خواهد کرد.
محمدعلی غفاری اظهار داشت: تهاتر مطالبات و بدهی های دولت و بخش خصوصی از اقدامات ارزنده دولت برای رفع برخی مشکلات مالی بین بخش دولتی و خصوصی است.
وی افزود: این فرایند نیازمند برنامه ریزی، اقدامات نرم افزاری و تعامل بین بخشی بوده و بخشی از بدهی های دولت به بخش خصوصی تسویه خواهد شد.

 انتهای پیام/غ

تسویه دولت با طلبکاران در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.