طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان بیرجند افتتاح شد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  ظهر امروز با حضور مسئولان بهزیستی ستاد و شهرستان و مسئولین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه علوم پزشکی طرح یک وعده غذای گرم در یکی از روستا مهدهای شهرستان بیرجند به طور نمادین افتتاح شد .

عرب نژاد،مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در این مراسم گفت : طرح یک وعده غذای گرم امسال در 120 روستا مهد در سطح استان برگزار می شود .

وی با بیان اینکه جمعیت کل روستا مهد ها در خراسان جنوبی 5 هزار و 570 کودک است، افزود: 64 مهد حاشیه از نیمه مهرماه تا پایان اسفند ماه در 5 روز هفته اجرایی می شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت : به ازای هر کودک مبلغ سرانه 20 هزار ریال جهت این طرح در نظر گرفته شده است که در راستای حمایت از کودکان کم برخوردار و دارای سوءتغذیه اجرا می شود.

عرب نژاد با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته برای اجرای این طرح نزدیک به 350 میلیون تومان است،افزود:براي بهبود وضع تغذيه كودكان بايد در زمینه عوامل اساسی شامل درآمد ، دسترسي به غذا ،فرهنگ و سواد تغذيه ای ودسترسي به خدمات بهداشتی و كنترل بيماري ها راهكارهای مختلف به طور هماهنگ به مرحله اجرا گذاشته شود .

وی گفت: سازمان بهزيستی با هدف توانمندسازی خانواده های نیازمند دارای كودكان زير 6 سال در جهت بهبود تغذيه و آموزش آن ها به ويژه در مناطق محروم و روستايی اهداف اختصاصی را دنبال می کند.
انتهای پیام/ب


اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهد های خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.