مدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه بیش از 500 هکتار از اراضی آبی بوکان به کشت کلزا اختصاص یافته است گفت:شهرستان بوکان از لحاظ برداشت کلزا بعد از پلدشت و نقده رتبه سوم را در سطح استان آذربایجان غربی دارد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: در سال زراعی گذشته 214 هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص یافته که از این میزان 77 هکتار ان بدلیل سرمازدگی قابل برداشت نبوده است.

صلاح الدین حقگوی ادامه داد: از 137 هکتار اراضی قابل برداشت کلزا، 410 تن محصول برداشت شده که میانگین برداشت در هرهکتار 2 هزار و 992 کیلوگرم بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در راستای تامین روغن داخلی و رسیدن به ضریب خوداتکایی کشت دانه های روغنی از جمله کلزا است اظهار کرد: در همین راستا در سال زراعی 96_ 97 ، 515 هکتار از اراضی آبی بوکان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: کشت دانه روغنی کلزا نسبت به سال زراعی گذشته 140 درصد افزایش یافته است.

حقگوی به سیاست های حمایتی دولت در راستای توسعه و کشت محصول کلزا اشاره کرد و گفت: تامین بذر مورد نیاز به میزان 3 هزار و 820 کیلوگرم، پرداخت یارانه جهت تهیه بذر، پرداخت یارانه جهت خرید 6 دستگاه ریزکارنده کلزا جمعه به ارزش 30 میلیون تومان، پرداخت یارانه جهت برداشت کلزا، پرداخت یارانه جهت استقرار کندوی زنبور عسل در مزارع کلزا و تامین انواع ارقتم بذر هیبرید خارجی بخشی از سیاست های حمایتی دولت از بذرکاران کلزا است.

حقگوی با بیان اینکه خرید کلزا بصورت تضمینی توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی به مباشری سازمان تعاون روستایی خریداری می شود افزود: سال گذشته بابت خرید محصول کلزا یک میلیارد و 126 میلیون تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

افزایش 140 درصدی کشت دانه روغنی کلزا در بوکان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.