سخنگوی کمیسیون بهداشت گفت: دولت در تامین منابع مورد نیاز بیمه‌ها به ویژه بیمه سلامت با مشکلاتی رو به رو شده است.

ساحمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه برای اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: دولت برای اجرای این طرح تاکنون با موانع بودجه‌ای متعددی مواجه شده است و به همین دلیل آنطور که باید و شاید نتوانسته از این طرح حمایت کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت با بیان اینکه کمبود بودجه اصلی‌ترین عامل اجرا نشدن کامل طرح تحول سلامت است، ادامه داد: بخشی از منابع مورد نیاز بیمه‌ها به ویژه برای بیمه سلامت باید از سوی دولت تامین شود، اما دولت در تامین منابع همیشه با مشکلاتی رو به رو بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های بیمه‌ها حدود 3 تا 4 برابر افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: افزایش هزینه‌های بخش سلامت و عدم پرداخت سهم دولت در تامین منابع، بیمه‌ها را بیش از گذشته تحت فشار قرار داده است.

همتی با بیان اینکه در بیشتر مواقع طلب بیمه‌ها از دولت با تاخیر پرداخت می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم بودجه طرح تحول نظام سلامت افزایش یافته و عملیاتی شود تا این مشکلات حل و فصل گردد.

وی با اشاره به دیگر مشکلات حوزه سلامت تصریح کرد: عمده پزشکان دولتی حدود یک سال است که کارانه نگرفته‌اند و این امر برای آن‌ها بسیار مشکل‌ساز شده است.

 سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به وجود برخی چالش‌ها در حوزه تولید داخلی تجهیزات پزشکی خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از کارخانجات دارویی به دلیل مشکلات مالی و عدم پرداخت بودجه از سوی دولت با چالش‌های جدی روبرو هستند و اگر این روند ادامه یابد در زمینه تهیه دارو در وضعیت بحرانی قرار می‌گیریم.

انتهای پیام/

افزایش چند برابری هزینه‌های بیمه‌ها در طول اجرای طرح تحول سلامت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار