مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: در کل کشور 41 پارک علم و فناوری داریم ولی مشکل اصلی ما در حوزه عمرانی این پارک ها نیاز به حمایت مالی است.

مشکلات مالی گربانگیر طرح های عمرانی پارک های فناوری استخسرو پیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم،در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: پارک های علم و فناوری به عنوان یک نهاد موثر در توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان و از سوی دیگر باعث یجاد اشتغال زایی در کشور می شود.

 وی ادامه داد: امروزه یکی از مباحث دستیابی به فناوری مسائل مالی است و ما  با توجه به نیاز و عملکرد پارک ها باید بودجه خاصی برای رشد و شکوفایی پارک ها در نظربگیریم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم تصریح کرد: امسال نسبت به گذشته از افزایش بودجه بهتری برخوردار بودیم به طوری که 26 درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته‌ایم ولی با پیگیری های انجام شده امیدواریم افزایشی در این خصوص  داشته باشیم.

پیری اضافه کرد: متاسفانه مشکلات ما طرح های عمرانی برای ساخت پارک های فناوری است در حال حاضر با برنامه ریزی‍‌های صورت گرفته با برنامه بودجه  10 پارک را که در این زمینه اختصاص یافته را به ثبت برسانیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در کل کشور 41 پارک علم و فناوری داریم ولی مشکل اصلی ما در حوزه عمرانی این پارک ها است که نیاز به حمایت مالی در این خصوص داریم.

برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه، هدف تاسیس پارک‌های فناوری است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم بیان کرد: هدف ما از تاسیس این پارک ها ارتباط برقرار کردن میان صنعت و دانشگاه است و برنامه داریم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این سو قدم بردارند.

پیری اضافه کرد: متاسفانه استان کهگیلویه وبویراحمد تنها استانی است که پارک علم و فناوری ندارد و امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده و هماهنگی های لازم این استان هم به پارک علم و فناوری مجهز شود.

وی به اهمیت وجود پارک‌های علم و فناوری و لزوم حمایت از ایده‌های نو در کشور اشاره کرد و یادآورشد: باید بودجه خاصی در زمینه پارک ها افزایش یابد و امیدوارم این همکاری ها بیشتر و در رفع مشکلات دانشگاهی قدم برداشته شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار