معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی رتبه ۱۶سالمندی را در کشور داراست که پیش بینی می‌شود که نرخ سالمندی در ایران در سال ۱۴۰۰ به ده درصد برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسینی در همایش علمی سالمند و آلزایمر که در هتل میثاق مشهد برگزار شد گفت: امروزه نه تنها کشور ما بلکه در دنیا با پدیده انفجار سالمندی مواجه هستیم که باید با برنامه ریزی آمادگی کامل را برای مواجهه با این پدیده کسب کنیم.


وی ادامه  داد: باید با پدیده‌ی گسست نسلی به درستی برخورد شود چرا که یکی از مسائل مهم در انفجار سالمندی است.

معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: دوران سالمندی دوران خاصی از زندگی است چرا که نیاز‌های عاطفی و اجتماعی خاصی در این دوره احساس می‌شود ک. باید به آن پرداخت.

حسینی افزود: در دنیا هر یک ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود بنابر این جوانان در سبک زندگی خود توجه داشته باشند تا در دوران سالمندی با آلزایمر روبه رو نشوند.

وی ادامه اداد: باید در مواجهه با الزایمر تغییر نگرش بدهیم، نباید گمان کنیم یک فرد آلزایمری بی هویت است هم چنین نباید به افراد مبتلا به آلزایمر، چون یک کودک نگاه شود.

معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: همه‌ی تلاش ما باید براین باشد تا شهری بسازیم که دوست دار انسان‌ها به ویژه سالمندان باشد.

وی در رابطه با بحث مراقبت از سالمندان افزود: مراقبت انواع متفاوتی دارد که مراقبت روزانه، مراقبت در خانه، مراقبت فرجه‌ای، مراقبت تسکینی، ایجاد بخش‌های حمایتی و نیز ایجاد خانه‌ی سالمندان از جمله آن هاست؛ و تلاش مسئولین براین است تا با رعایت اصول استاندارد این مراقبت‌ها به بهترین نحو صورت بگیرد.


نزخ سالمندی نه تنها دغدغه نیست بلکه یک فرصت است



دکتر فیروزی، معاونت توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:افزایش نزخ سالمندی نه تنها دغدغه نیست بلکه یک فرصت است. برای رسیدن به توسعه راهی جز استفاده از تجربه افراد با تجربه نیست.

وی ادامه داد: در صورت داشتن یک برنامه ریزی مناسب، افزایش نزخ سالمندی می‌تواند کمک شایانی به توسعه کشور کند. در کشور ما استان گیلان مسن‌ترین استان کشور است.

معاونت توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در رابطه با سالمندی فعال گفت: سالمندی فعال، دارای مولفه‌هایی از جمله مولفه‌های رفتاری، مولفه‌های مربوط به محیط فیزیکی، عوامل مرتبط با مولفه‌های اجتماعی، عوامل مرتبط با مولفه‌های بهداشتی و روانی و مولفه‌های اقتصادی است که باید به آن توجه ویژه شود.

دکتر فیروزی با توجه به مولفه‌ی اقتصادی افزود: قانون بازنشستگی باید مورد بازبینی قرار بگیرد، چراکه منع به کار گیری بازنشستگان فقط ایجاد تبعیض می‌کند.

کریم دادی معاون صندوق بازنشستگی استان خراسان رضوی گفت : در استان خراسان رضوی صدو ده هزار نفر بازنشسته داریم . وظیفه خطیر ما در مجموعه صندوق بازنشستگی استان خدمت به این عزیزان است.

وی افزود: از جمله وظایف ما ارائه تصحیلات ۱۸ درصدی ، هم چنین ارائه خدمات بیمه ای درمان، برگزاری تور های مسافرتی و جشنواره های ورزشی ، هم چنین پرداخت حقوق این عزیزان است.


انتهای پیام // ز.‌ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.