معاون دانشجویی وزارت علوم در دولت اصلاحات گفت: آسیب‌های تاخیر انتخاب وزیر علوم بر همه ارکان جامعه تاثیرگذار بوده، چرا که وظیفه نهاد علم حمایت، تقویت و توانمندسازی همه ارکان جامعه است.

غلامرضا ظریفیان معاون دانشجویی وزرات علوم در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاخیر دولت در معرفی وزیر علوم و آسیب‌های آن، اظهار کرد: در همه جای دنیا یکی از پیشران‌های توسعه پایدار نهاد علم است  در کشورمان مدیریت بخش مهمی از نهاد علم بر عهده وزارت علوم است.

وی ادامه داد:  مسئله توسعه و پیشران‌های آن در دنیای امروز با ثانیه‌ها تعریف می‌شود و به دلیل ویژگی دوره مدرن، پیشرفت  در علوم در لحظه در حال تحول و دگرگونی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آسیب‌های تاخیر در انتخاب وزیر علوم بر همه ارکان جامعه تاثیرگذار بوده، چرا که وظیفه نهاد علم حمایت، تقویت و توانمندسازی همه ارکان جامعه است و به دانش بنیان شدن حوزه‌های مختلف اعم از اقتصاد و ...  کمک می‌کند.

معاون دانشجویی وزرات علوم در دولت اصلاحات تاکید کرد: در آموزش عالی حدود 60 هزار عضو هیئت علمی داریم که بخش اعظم آنان از  نیروهای برجسته و توانمندی برای مدیریت  نهاد علم هستند.

ظریفیان با بیان اینکه حدود 5 میلیون دانشجو، 150 هزار دانشجوی دکترا ، 300 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ده‌ها پارک علم و فناوری داریم، ادامه داد: بخش اعظمی از مدیران بخش کلان و میانی عموما از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند.

وی گفت: اکنون این پرسش مطرح است هنگامی که این خانواده عظیم  بخش مهمی از نیازهای مدیریتی و علمی کشور را تامین می‌کند، آیا در میان خودش فردی را برای مدیریت نهاد علوم ندارد؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تاخیر در انتخاب  و معرفی وزیر علوم به  توسعه و افکار عمومی جامعه علمی آسیب می‌زند، گفت: بعد از انقلاب اسلامی مدیران آموزش عالی خوشنام،  باسابقه و توانمند زیادی پرورش یافته‌اند که مورد اقبال  جامعه دانشگاهی هستند، چگونه ما نمی‌توانیم در میان این افرادی که متعهد به نظام سیاسی و علمی کشوراند، گزینه‌ای برای وزارت علوم انتخاب کنیم؟

انتهای پیام/

واکنش ظریفیان نسبت به تاخیردر انتخاب وزیر علوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار