معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، بر ضرورت فرهنگ سازی و آموزش شهروندی برای کاهش ترافیک تاکید کرد.

 ضرورت آموزش شهروندی برای کاهش ترافیک در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمهدی  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی،در چهارمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان گفت: طبق مصوبات یکصد و سی و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور باید برای پرهیز از رفتارهای پرخطر آموزش شهروندی مورد توجه قرار گیرد که این امر با همکاری سازمان ها و ارگان هایی مثل صدا وسیما، اداره کل آموزش و پرورش، پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه امکان پذیر است.

وی افزود:بودجه کافی برای آموزش شهروندی در اختیار شهرداریها قرار گرفته است و باید این موضوع به صورت جدی و عملیاتی پیگیری شود و وظایف هر سازمانی که در امر فرهنگ سازی و آموزش شهروندی می تواند نقش ایفا کند مشخص و اجرای آنها پیگیری شود.

پورمهدی در خصوص تهیه همزمان طرح های جامع شهری و حمل و نقل و ترافیک گفت: باید طرح های شهرهای بالای 10 هزار نفر جمعیت که شامل شهرهای تبریز، مراغه، مرند، اهر و میانه می شود در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و مشکل آلودگی هوا باید اتوبوسهای آلوده کننده هوا از مرکز به حاشیه شهر منتقل شوند و از تردد خودروهای سنگین در داخل شهر جلوگیری شود.

پورمهدی همچنین تاکید کرد: باید شرایط لازم مثل نصب دوربین برای عملیاتی شدن، اعمال قانون برای خودروهای بدون معاینه فنی در داخل شهر فراهم شود.

اصلاح هندسی رمپ ضلع شمال شرقی اتوبان شهید کسایی به میدان پلیس، تغییر جهت خیابان نیروی هوایی حد فاصل میدان نادر تا خیابان قدس، تعریض معبر حدفاصل بلوار شهدای غواص تا میدان بسیج، ایمن سازی مسیر حدفاصل سه راهی اهر تا میدان بسیج با نرده کشی و اصلاح دسترسی تندرو به کندرو ، اصلاح هندسی آخر طالقانی در محل اتصال به اتوبان شهید کسایی و امتداد و اتصال 12 متری در کوی مختاروند تبریز از طرحهایی بود که اجرای آنها در این جلسه مصوب شد.

طبق مصوبات این جلسه خیابان نیروی هوایی حد فاصل میدان نادر تا خیابان قدس تبریز که در حال حاضر دو طرفه است، یک طرفه می شود و مسیر ویژه تاکسی و اتوبوس برای آن در نظر گرفته می شود که افزایش ظرفیت ترافیکی خیابان نیروی هوایی و افزایش راندمان تقاطع از مزایای اجرای این طرح است.

 انتهای پیام/خ

نصب دوربین برای عملیاتی شدن، اعمال قانون برای خودروهای بدون معاینه فنی درداخل شهر در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.