شناسنامه فرهنگی و اجتماعی شهرستان های خراسان رضوی به عنوان بانک جامع و مانع اطلاعاتی برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می باشد بزودی طراحی و راه اندازی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی درجلسه شورای مدیران حوزه معاونت سیاسی استان گفت: هفته فرهنگی شهرستان های استان نیز با هدف شناخت فرهنگ و عناصر آن، تقویت هویت بومی و محلی و هم راستا با هویت ملی و دینی، جریان سازی فرهنگی، غنی سازی اوقات فراغت و انسجام اجتماعی با رویکرد افزایش سرمایه اجتماعی در 28 شهرستان استان برگزار خواهد شد.

وی از تدوین شیوه نامه هفته فرهنگی شهرستان ها خبر داد و افزود: هماهنگی های لازم برای انجام هفته فرهنگی با دستگاه های اجرایی در حال انجام است و این جشنواره پس از پایان ماه صفر اجرایی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به از نهایی شدن نظام نامه تعامل نخبگان استان با دولت گفت: یکی از مولفه های این نظام نامه، راه اندازی ماهانه میز گفتگوی موضوعی دولت با نخبگان است.

حسینی افزود: استفاده از حداقل یک نخبه جوان به عنوان مشاور جوان نخبه استاندار، دستگاه های اجرایی و حوزه های زیر مجموعه معاونت اجتماعی، سیاسی و امنیتی از مولفه های دیگر این تعامل نامه خواهد بود.

وی گفت: عضویت نخبگان در کارگروه های شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عضویت نخبگان در پارلمان مشورتی زنان استان و عضویت آنان در شورای مرکزی خانه تشکل های غیر دولتی استان از دیگر مولفه های این نظام نامه خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به پارلمان جوانان استان گفت: شیوه نامه راه اندازی پارلمان مشورتی جوانان استان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در حال تدوین است و بزودی این پارلمان نیز در استان راه اندازی خواهد شد.

حسینی خواستار توجه ویژه همه دستگاه ها به پارلمان مشورتی زنان استان شد و افزود: در راستای کارکردی شدن پارلمان زنان دستورکارهای مرتبط توسط دستگاههای اجرایی به این پارلمان داده شود.

وی مهمترین کارکرد خانه تشکل های غیردولتی را پیوند دستگاه های دولتی با تشکل ها دانست و افزود: جلسات ماهانه با شورای مرکزی خانه تشکل های مردم نهاد و واگذاری اجرای ده راهبرد حوزه سمن ها به این شورا در دستور کار دفتر اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی قرار گیرد.

حسینی خواستار پیگیری طرح خیرین امنیت یار توسط دفتر امنیتی و انتظامی شد و گفت: برگزاری جلسات مدیران حوزه معاونت به صورت منظم و موضوعی نیز از جمله مواردی است که باید اجرایی شود.

انتهای پیام//م.م

برگزاری جشنواره فرهنگی شهرستان های خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.