در راستای توجه بهتر و بیشتر به حوزه گردشگری نخستین همایش بین‌المللی گردشگری همزمان با هفته وحدت در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد قانعی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: در همایش بین‌المللی گردشگری مشهد به گردشگری مذهبی و زیارت به‌صورت ویژه پرداخته می‌شود تا از مجموع ۳۰۰ میلیون نفر شیعه در جهان حداقل ۱۰ درصد آن‌ها مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.


وی با اعلام اینکه این همایش دو روزه در اوایل آذر ماه برگزار خواهد شد افزود: در این همایش نمایندگانی از ۱۵ کشور دنیا حضور می یابند از جمله کشورهای ترکیه، روسیه، تاتارستان، پاکستان، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، اندونزی، مالزی و کشورهای حوزه خلیج فارس .


قانعی ادامه داد: مشهد هر سال میزبان حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی می باشد و سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان صرف هزینه گردشگری در مشهد می شود .

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد شرایط جدید در حوزه گردشگری در مشهد هستیم گفت : باید جاذبه‌های گردشگری مشهد را روزبه‌روز افزایش دهیم، مثلا در مکان‌های مرتفع مشهد و ییلاقات اطراف آن از تله کابین استفاده کنیم و با برنامه‌ریزی گامی موثر در حوزه گردشگری برداریم.

 

 وی با بیان اینکه هتل‌های مشهد مجهز به استانداردها و تکنولوژی‌های به‌روز دنیا هستند، افزود: کیفیت خدمات هتل‌های این شهر یک ستاره بالاتر از هتل‌های سایر شهرهاست، خدمات هتل ۴ ستاره مشهد با خدمات هتل ۵ ستاره دیگر شهرها برابری می‌کند و بهترین شرایط خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) فراهم شده، مشهد پس از دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره بیشترین میزان زائر را در میان شهرهای زیارتی جهان دارد.

 

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: طرح زائرسراهای ارزان‌قیمت در مشهد به‌خوبی مطرح نشد و اگر هزینه ساخت اینگونه مکان‌های قیمتی بیشتر از ساخت یک هتل مجهز و ۵ ستاره نباشد قطعاً کمتر نخواهد بود و مکان اقامت زائر باید نزدیک به حرم مطهر رضوی باشد نه آنکه با دورترین فاصله ممکن.

قانعی ادامه داد: ۲۹۱ پروژه گردشگری با همکاری بخش‌های خصوصی و عمومی در استان و مشهد در حال اجرا است که ۲۱۵ پروژه آن مرتبط با موضوع اقامت زائران هست و در این پروژه‌ها هتل‌های دو تا پنج ستاره ساخته خواهد شد و کار ساخت مجموع این مکان‌های اقامتی که بیشتر در محدوده حرم مطهر رضوی بوده تا ۵ سال آینده به پایان می‌رسد.


وی ادامه داد: مجموع هزینه‌ها ۱۵ هزار میلیارد تومان و متوسط هزینه هر طرح ۵۰ میلیارد تومان بوده است که ۶۰ درصد این طرح‌ها در مرحله بالای ۵۰ درصد اجرا و ۴۰ درصد مابقی در مرحله زیر ۵۰ درصد اجرا هستند.

در ادامه این نشست سعید ولی‌زاده نایب‌رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: اولویت نخست سفر گردشگران به استان زیارت بارگاه منور رضوی بوده و باید میزان ماندگاری زائر را در دو بحث زیارت و سیاحت افزایش دهیم.

وی افزود:به  شهر طوس آنطور که شایسته است  پرداخته نشده و می‌خواهیم این منطقه به‌خوبی معرفی شود و در این راستا طرح مبدا تا مبدا با همکاری آستان قدس رضوی در ایام غیر پیک سال اجرا می‌شود و تمام هزینه‌های این طرح ارزان و پایین بوده است.

نایب‌رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح مبدا تا مبدا به‌صورت گروهی اجرا می‌شود، گفت : هزینه اجرای طرح مبدا به مبدا به‌طور متوسط روزانه ۴۰ هزار تومان برای هر نفر خواهد بود و این طرح با همکاری معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و دیگر مجموعه‌های مرتبط اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام//ف.ح

 

همایش بین‌المللی گردشگری اوایل آذر ماه امسال درمشهد برگزار می شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.