مازندران بعد از ۳ استان کرمان، البرز و گیلان چهارمین استان پیشرو در اجرای طرح سیماک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، اسماعیل بوداغی مدیرکل شرکت ملی پست مازندران در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست با اشاره به اینکه پست را در دنیا به نام ایران می‌شناسند، گفت: پست از ۲۵۰۰ سال پیش و از دوره هخامنشیان ابداع و ایجاد شد.


مدیر کل شرکت ملی پست مازندران با بیان اینکه برخی بر این باورند که با وجود اینترنت و فضای مجازی، پست به حاشیه می‌رود، افزود: پست در کشور‌های صنعتی بازوی خدمات محسوب می‌شود.


اسماعیل بوداغی ترافیک، درآمد، کیفیت و هزینه را ۴ شاخص ارزیابی در مجموعه پست دانست و گفت: استان مازندران در این ۴ شاخص جز ۸ استان اول کشور است.


وی مجموع مرسوله مازندران در ۶ ماهه نخست امسال را ۲۳ میلیون اعلام کرد و افزود: از این میزان ۱۱ میلیون مرسوله وارده و ۱۲ میلیون مرسوله صادره بوده است.


مدیرکل شرکت ملی پست مازندران به تغییر زیر بنایی اساس نامه سازمان پست اشاره کرد و گفت: در اساس نامه جدید ماموریت‌ها و خدمات نوین به مجموعه پست محول شد.


اسماعیل بوداغی با بیان اینکه در گذشته صرفا ماموریت و پست فیزیکی وجود داشته است، افزود: پست الکترونیکی و پست مالی نیز به مجموعه پست اضافه شد.


وی به ایجاد نهادی با عنوان اداره کل سرویس‌های نوین اشاره کرد و گفت: شناسایی سرویس‌های جدید و عرضه آن به جامعه از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.


مدیر کل شرکت ملی پست مازندران به تلاش اداره پست برای بومی کردن پست کشاورزی، توریسم و گل و گیاه، علاوه بر ارائه خدمات جدید در سطح کشور اشاره کرد و افزود: تجارت الکترونیک، پست لجستیک و بسیاری از مباحث دیگر که در کشور مطرح است در دستور کار پست مازندران است.


وی به اهداف سیاست گذاران نظام در بخش پست اشاره کرد و گفت: پست الکترونیک و سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) ۲ پروژه ملی و اولویت دار اقتصاد مقاومتی است که در راستای تحقق دولت الکترونیک در سطح کشور عملیاتی می‌شود.


بوداغی به پروژه جی نف به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های اساسی برای ایجاد دولت الکترونیک اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح علاوه بر کد پستی، ژئوکد (طول و عرض جغرافیایی) نیز ایجاد می‌شود.


وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه جی نف ۳ شهر ساری، محمودآباد و قائم شهر در دستور کار قرار دارند، بیان کرد: پروژه جی نف با اعتبارات خوبی که وجود دارد در شهر‌های بیشتری اجرا می‌شود.


اسماعیل بوداغی با بیان اینکه مجموعه پست سعی دارد مراجعه ارباب رجوع به کارمند را به حداقل برساند، ادامه داد: اداره کل پست استان با مشارکت ۲۸ دستگاه اجرایی ۱۵۰ دهیار را در شهریور آموزش دیدند و ۱۵۰ دهیار دیگراز این هفته تحت آموزش قرار می‌گیرند.


وی با اعلام اینکه ۳ استان کرمان، البرز و گیلان از استان‌های پایلوت در اجرای طرح سیماک هستند، افزود: مازندران چهارمین استان پیشرو در اجرای طرح سیماک است.


انتهای پیام/ع

مازندران در جمع ۴ استان پیشگام در اجرای سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.