رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از باغداران کهگیلویه وبویراحمد نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی واحدهای بسته بندی و فرآوری میوه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: سالانه ۲۸۰ هزار تن انواع محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که از این مقدار ۱۰۰ هزار تن آن محصول سیب است.

گوهرگانی با اشاره به اینکه حمایت از باغداران استان نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی واحدهای بسته بندی و فرآوری میوه است افزود: با تلاش و اقدامات صورت گرفته توانستیم در مدت چهار سال گذشته تعداد چند سردخانه با ظرفیت ۵ هزار تن در استان احداث کنیم.

وی از بهره‌برداری ۳ سد خاکی و بتنی مهم دراستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده عملیات اجرایی سد بتنی دالون واقع در شهرستان بویراحمد به اتمام رسیده است.

گوهرگانی ادامه داد: سد بتنی ایلی آباد شهرستان بهمئی با حجم ۲. ۵ میلیون متر مکعب با پیشرفت کاری ۸۰۰ درصد و سد خاکی کوهبرد شهرستان کهگیلویه با حجم ۲. ۵ میلیون متر مکعب با ۳۸ درصد پیشرفت کاری نیز در دست ساخت است.

گوهرگانی از در دست اجرا بودن ۵ طرح تامین آب کشاورزی با پیشرفت کاری ۲۵ درصد در استان خبر داد و افزود: تامین آب اراضی گندی خوری و توت نده شهرستان دنا با ۳۰۰ هکتار، سمرون و احمد غریب دنا با ۳۰۰ هکتار، بن زرد دنا ۴۸۰ هکتار، اراضی کوشک بویراحمد و اراضی منطقه باباکلان گچساران از جمله این طرح‌ها است.

 

انتهای پیام/ش

راه‌اندازی واحدهای بسته بندی و فرآوری میوه در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.