در ۶ ماهه نخست امسال ۷۳ تن فرآورده دامی غیرقابل مصرف در سطح استان اردبیل جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،صادق صالحی مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۳ تن فرآورده دامی غیرقابل مصرف در سطح استان اردبیل جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ کشتارگاه سنتی دام و ۳ کشتارگاه صنعتی در استان اردبیل افزود: با کمک بخش خصوصی چهارمین کشتارگاه صنعتی استان نیز در ماه‌های آینده در شهرستان مشگین‌شهر راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل به فعالیت ۵ کشتارگاه صنعتی طیور اشاره و تصریح کرد: صادرات به کشور عراق از طریق کشتارگاه آرتا جوجه در حال انجام است و صادرات به کشور روسیه نیز در ماه‌های آینده عملی خواهد شد.

صالحی افزود: برخلاف باور عمومی مردم هیچ هورمونی در رشد طیور در سطح کشور و سطح استان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و رشد سریع اقلامی مانند مرغ به علت اصلاح ژنتیکی و تغذیه علمی از طریق آنزیم‌های مفید در رشد آنها است که باعث پرورش سریع طیور می‌شود.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۰ هزار و ۳۰۰ راس گاو و گوساله در سطح استان ذبح شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف اصلی اداره کل دامپزشکی است که در این راستا واکسیناسون دام  استان با برنامه‌ریزی مشخص و به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و در راستای بهره‌وری بالای این اقدام نیز واکسیناسیون طیور در سطح استان به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

انتهای پیام/ع

جمع‌آوری فرآورده های دامی غیرقابل مصرف در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.