از ابتدای سال 96 تاکنون 190 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان سمنان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در هشتادمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با بیان این مطلب گفت : در سال 96 ، 21 واحدتولیدی این استان به ارزش 190 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.


وی با اشاره به ثبت نام بیش از  هزارو 170 واحد تولیدی استان در سامانه بهین یاب تصریح کرد: استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سالجاری تاکنون از لحاظ تعداد رتبه سوم و از لحاظ مقدار رتبه هشتم کشور را داراست.


رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه تاکنون پرونده 568 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده است اظهار داشت: در این جلسه و با تصمیم اعضای کارگروه با پرداخت تسهیلات به 171 واحد تولیدی موافقت شد.


بهروز اسودی گفت: از 171 واحد تولیدی معرفی شده با بانکها ، 65 واحد به ارزش یک هزارو 320 میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و 106 واحد به ارزش 300 میلیارد ریال نیز مربوط به بخش کشاورزی است که با پرداخت این مبلغ تسهیلات ، 936 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.


دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات تعدادی واحدهای تولیدی استان در این نشست خبر داد و افزود: در این جلسه مشکلات بانکی ، مالیات و تامین اجتماعی ،  پنج واحد تولیدی ساتراپ ، دایردارو ، الماس کاران کاویان ، تولیدی مهدی و تولید متولیان بررسی شد.


وی تصریح کرد: در هفتاد و نه جلسه قبلی این کارگروه ، مشکلات 474 واحد تولیدی استان با یک هزارو 135 مصوبه بررسی شده است که 57 درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجرا ماست.


اسودی با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اذعان داشت: تا کنون از 312 واحد تولیدی صنعتی دریافت کننده تسهیلات توسط کمیته پایش ، نظارت صورت گرفته است که با ایجاد  یک هزارو 764 فرصت شغلی جدید ، 81درصد اشتغال تعهد شده تسهیلات رونق تولید محقق شده است.

 

انتهای پیام / ه

 

پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.