استاندار خراسان رضوی گفت: واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده استان تا اواسط پاییز تکمیل و به مردم تحویل داده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان در بازدید از روند بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده خراسان رضوی افزود: از یک هزار و 730 واحد در دست نوسازی تاکنون یک هزار و 400 واحد به مرحله نازک کاری رسیده و بخشی از آنها تحویل مردم شده است.

وی گفت: برای نوسازی این واحدها از تسهیلات 200 میلیون ریالی بنیاد مسکن و کمک بلاعوض 50 میلیون ریالی استفاده شده و پیشرفت فیزیکی آنها بطور متوسط بیش از 85 درصد است.

استاندار خراسان رضوی افزود: پرداخت مرحله ای تسهیلات از سوی بانک ها و متناسب با پیشرفت فیزیکی بازسازی واحد مسکونی موجب بروز مشکل برای روستائیان شده لذا پرداخت تسهیلات به پروژه هایی که به مرحله نازک کاری می رسد باید آزاد شده و بانک ها در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند تا مردم بتوانند مابقی عملیات بازسازی را به دلخواه خود انجام دهند.

وی گفت: برای اشتغال مردم این مناطق نیز مردان و زنان این روستاها می توانند در قالب گروه هایی سامان یافته و با ارائه طرح های اقتصادی اعم از کشاورزی و دامداری، صنایع تبدیلی و دستی از تسهیلات اشتغال بهره مند شوند.

رشیدیان افزود: تاکنون 420 میلیون ریال در قالب تسهیلات ارزان قیمت، وام بلاعوض، کمک معیشتی، احداث محل نگهداری و تامین دام به روستائیان خسارت دیده از زلزله پرداخت شده که این مبالغ غیر از کمک اهدایی از سوی رهبر معظم انقلاب است.

سید رضا موسوی نیا مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: در مجموع 35 میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل به مردم مناطق زلزله زده پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین 9 میلیارد ریال نیز در قالب کمک های بلاعوض به مردم  مناطق زلزله زده تعلق گرفته است.

زلزله ای به بزرگی 6 ریشتر 16 فروردین امسال با مرکزیت فریمان رخ داد که در آن مناطق روستایی چهار شهرستان استان خراسان رضوی آسیب دید و 2 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام//م.م

بازدید استاندار خراسان رضوی از مناطق زلزله زده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.