امسال 12 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور اشتغال‌زایی روستایی در سمنان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ فرج الله احمدپناه سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان سمنان گفت: 12 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه امسال در قالب پنج نوع طرح اشتغال‌زایی به روستاییان استان پرداخت شد.


وی افزود: این تسهیلات تا سقف 2 میلیارد ریال با کامزد هشت درصد برای اشتغال زایی برای روستاییان استان سمنان  پرداخت شده و درحال پرداخت است.


سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان سمنان تصریح کرد: 51 طرح اشتغال زایی برای روستاییان استان سمنان در سال 96 مصوب بانک ها است که تا کنون 415 میلیارد و 400 میلیون ریال از سوی بانک ها در حال پرداخت است، با توجه به این که تعداد ایجاد اشتغال در طرح های مختلف متفاوت است، با پرداخت تسهیلات و راه اندازی هر طرح، بیش از 10 نفر مشغول به کار می شوند.


وی به تفاهم نامه سه جانبه مصوب در خصوص مناطق محروم کشور از طریق بنیاد علوی، سازمان ریاست جمهوری و یکی از بانک های عامل اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و در برخی موارد مهاجرت معکوس از جمله اهداف طرح های اشتغال‌زایی است.


وی تصریح کرد: کم آبی نقش موثری در کاهش میزان اشتغال مناطق روستایی داشته است.


انتهای پیام / د

 

پرداخت بیش از 12 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.