رییس شورای شهر نراق از کمبود امکانات در این شهر تاریخی خبر داد.

آعلی رییس شورای شهر نراق در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: شهر نراق دومین شهر تاریخی کشور است و کمبود امکانات موجود در این شهر زیبنده نام نراق نیست.

آعلی با بیان اینکه از مهمترین مشکلات شهر نراق نبود راه‌های مواصلاتی مناسب دلیجان به نراق است و نراق به مشهد اردهال است که تصادفات زیادی در آن رخ می‌دهد افزود: ۷۰ درصد از محور دلیجان به نراق دوطرفه شده است.

وی اضافه کرد: کمبود امکانات زیرساختی، امکانات رفاهی تفریحی به خصوص سالن ورزشی، خیابان‌ها و کوچ‌های نامتناسب از نظر عرض از جمله مشکلات این شهرتاریخی است.

رییس شورای شهر نراق ادامه داد: شورای پنجم تمام مشکلات این شهر را به مسئولان استان مرکزی منعکس کرده و انتظار می‌رود مسئولان برای رفع کمبود‌های شهر نراق اهتمام بیشتری داشته باشند.

شهر نراق دومین شهر تاریخی کشور با حدود ۴ هزار نفر جمعیت از شهر‌های شهرستان‌های دلیجان درجنوب استان مرکزی و در مسیر مناطق گردشگری قم، اصفهان، دلیجان قرار دارد که معماری آن دست نخورده مانده و هر ساله میزبان هزاران گردشگر است.

بافت تاریخی منحصر به فرد نراق ازنوع شهر‌های ماسوله و یزد با دیوار‌های کاهگلی وبا ترکیبی از بنا‌های تاریخی، معابر سنگ فرش و آب روان و باغ‌های حاشیه است.

راه ابریشم، آبشار گیسو، خانه فاضلین نراقی، امامزاده سلیمان، امامزاده زبیده خاتون، امامزاده یحیی، بازار و کاروانسرای شمس السلطنه، آب انبار حاج عبدالباقی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی نراق هستند.

این شهر کوچک، تاریخی ودست نخورده با ساکنان معتقد و مذهبی مسافران را به یاد گذشته‌های ایرانی اسلامی می‌اندازد.

انتهای پیام / ج.

مشکلات دومین شهر تاریخی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.