پورمختار در صحن علنی:

ارقام پروژه‌های عمرانی باید واقع بینانه باشد/هزینه‌های گزافی به پیمانکاران داده می‌شود

نماینده مردم کبودرآهنگ گفت: اعداد و ارقام پروژه‌های عمرانی باید واقع بینانه باشد چرا که بخشی از هزینه‌های عمرانی، هزینه‌های گزافی است که به پیمانکاران داده می‌شود.

ارقام پروژه‌های عمرانی باید واقع بینانه باشد/هزینه‌های گزافی به پیمانکاران داده می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در جلسه علنی امروز در جریان بررسی واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی اظهار کرد: متأسفانه اهداف خصوصی‌سازی آن طور که باید و شاید در کشور ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد و گویا دستگاه‌ها علاقه‌ای به واگذاری پروژه‌های عمرانی ندارند.

وی با اشاره به این که  اختصاص 600 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام واقعیت امر نیست، اظهار کرد: برای مثال در حوزه انتخابیه بنده برای احداث یک زیرگذر گفتند 5 میلیارد تومان هزینه دارد که عرض کردم شما 500 میلیون تومان بدهید من این طرح را اجرا می‌کنم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ ادامه داد:‌ متأسفانه بخشی از هزینه‌های عمرانی ما هزینه‌های بالاسری و گزافی است که به پیمانکاران داده می‌شود و باید این اعداد و ارقام را اصلاح کرده و نگاه واقع بینانه داشته باشیم. 

پورمختار بیان کرد: مسئله دیگر آن است که امروز در کشور ما میزان امنیت روانی برای سرمایه‌گذار و سرمایه ‌گذاری ضعیف است و ممانعت و حرف و حدیث بسیار زیادی بر سر راه آنان است و تا زمانی که این مسئله حل نشود هیچ کسی حاضر نیست به طور ویژه مشکلات ما را برطرف کند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر عدم اعتماد زیادی به بخش خصوصی وجود دارد که بخشی از آن ناشی از سوء استفاده‌هایی است که در بخش خصوصی انجام شده است اما این عدم اعتماد نباید عاملی برای عدم ورود بخش خصوصی به تکمیل پروژه‌های عمرانی شود چرا که در غیر این صورت باید تعاونی‌ها وارد کار شوند چون پشتوانه و حمایت دولت را دارند و ذی نفع هستند.

پورمختار خاطرنشان کرد: آقای نوبخت در بخشی از اظهارات خود گفت که 45 هزار میلیارد تومان تقریبا به خزانه آمده و 4 هزار و 300 میلیارد تومان صرفه جویی شده است که این مبالغ به بودجه کشور اضافه شده و می‌تواند بخشی از مشکلات کشور به ویژه در این زمینه را حل و فصل کند.

انتهای پیام/

گزارش پروژه های نیمه تمام عمرانی در مجلس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار