رئیس اداره امور عشایری ایوان گفت: یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در 6 ماهه نخست امسال برای تامین آب آشامیدنی و دام 923 خانواری عشایر شهرستان هزینه شده است.

هزینه یک میلیارد و200 میلیون ریالی تامین آب عشایر ایوان

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مجتبی احمدی با بیان اینکه 923 خانوار عشایری در این شهرستان سکونت دارند، اعلام کرد: در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچرو، آبرسانی سیار توسط سه دستگاه تانکر سیار انجام می شود.
به گفته وی علاوه بر آبرسانی توسط تانکرها آبرسانی ثابت نیز از محل چاه آب پلیه، گیلانه، سیاهگل، سپاه، روان و چشمه مهر به ازای هر خانوار سه هزار لیتر برای 10 روز و همچنین تامین آب شرب دام های همراه عشایر تامین می شود.
احمدی افزود: 420 خانوار عشایری بخش مرکزی و زرنه این شهرستان از مناطق سردسیر به گرمسیر کوچ می کنند و در مناطق قشلاقی بانکول، شره زول، دره لیژ، سراب، چشمه سفید، ناودار زرنه، گاومهر زرنه، تنگ گرم، چهل زرعی، سرخه گیر و سرتنگ ایوان مستقر می شوند.
وی اضافه کرد: عشایر کوچرو در مدت 24 تا 72 ساعت از مناطق سردسیر به گرمسیر می رسند و در این مناطق برای گذران فصل زمستان مستقر می شوند.
وی با بیان اینکه این عشایر بطور معمول کوچ برون استانی ندارند، تاکید کرد: در فصل زمستان برخی عشایر کوچروی استان کرمانشاه (20 خانوار عشایری شهرستان صحنه و 10 هزار راس دام) که کوچروی برون استانی دارند به مناطق شترمل، چوگه و جاده کاشی پور شهرستان ایوان می آیند.
احمدی با بیان اینکه ماهیانه 800 کیسه آرد به ازای هر نفر 12 کیلو توزیع شده است، گفت: در این مدت 239 پنل خورشیدی نیز تنها با پرداخت 15 درصد هزینه آن بین عشایر کوچ رو توزیع شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته 2 میلیارد و 250 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای تامین آب شرب و دام عشایر این منطقه هزینه شد و فرآورده های سوختی نیز به میزان 150 هزار لیتر بین عشایر کوچنده این شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام/اس

تامین آب  خانوارعشایر ایوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.