مدیر امور عشایری ملکشاهی گفت: جامعه عشایری این شهرستان به ارزش اقتصادی 400 میلیارد ریال در سال نقش ویژه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،عنایت الله سلیمانی بیان کرد: شهرستان ملکشاهی با دارا بودن اقلیم سردسیر و گرمسیر و مراتع وسیع کوهستانی یکی از مناطق پرجمعیت عشایری استان را به خود اختصاص داده است .


وی گفت: این شهرستان یک هزار و 400 خانوار عشایری با جمعیت 6 هزار نفر دارد که بیش از یک چهارم کل جمعیت شهرستان را تشکیل داده اند و با توجه به تولید و عرضه محصولات متنوع نقش ممتازی در رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.


مدیر امور عشایری ملکشاهی اظهار کرد: تولید سالانه یک هزار و 200 تن گوشت قرمز ، 2 هزار و 800 تن شیر و و دیگر فرآورده های لبنی ، 2 هزار و 500 تن محصولات زراعی ، 240 تن پشم و مو ، 70 تن روغن ، 13 تن عسل و 214 تن محصولات باغی بخشی از محصولاتی است که عشایر این شهرستان سالانه به بازار مصرف عرضه می کنند.


سلیمانی تاکید کرد: طی سال های اخیر عشایر به تولید صنایع دستی توجه خاصی داشته به گونه ای که سالانه چهار هزار و 300 متر مربع انواع بافته ها از قبیل گلیم و جاجیم و 2 هزار و 500 مورد صنایع دستی تولید و در بازار عرضه داشته اند.


وی یادآور شد: عشایر این شهرستان در دوران دفاع مقدس نیز از پیشقراولان عرصه دفاع از کیان و مرزهای استان بودند و هم اکنون نیز یار و مددکار نیروهای مرزبانی در حراست از نوار مرزی هستند و با استقرار در مناطق کوهستانی به عنوان یک پایگاه انتظامی به مرزداران کمک می کنند.

انهای پیام/ع

نقش ویژه شهرستان ملکشاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.