وزارت داخله افغانستان می‎گوید گروه‎های تروریستی با ناامن ساختن مناطق مرزی، تلاششان برای قاچاق تریاک به بیرون از افغانستان را شدت بخشیده‎اند.

گروه های تروریستی در راس قاچاق مواد مخدر قرار دارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرد که طالبان مسلح و گروه‎های تروریستی در راس قاچاق مواد مخدر به شرق میانه قرار دارند.

وزارت داخله افغانستان می‎گوید طالبان مسلح و گروه‎های تروریستی با ناامن ساختن مناطق مرزی، تلاششان برای قاچاق تریاک به بیرون از افغانستان را شدت بخشیده‎اند.

مهدی کاظمی، سخنگوی معینیت مبارزه علیه مواد مخدر این وزارت می‎گوید: در ماه‎های اخیر چندین محموله مواد مخدر در کشورهای شرق میانه کشف شده‎است که روی آنها علامت مخصوص طالبان و نشانی‎های مربوط به گروه‎های تروریستی دیده شده‎است.

او افزود: گروه‎های تروریستی در افغانستان عملا در قاچاق مواد مخدر دخیل شده‎اند. یک محموله بزرگ در یمن کشف شده که روی آن علامت یک گروه تروریستی مستقر در منطقه حک شده بود. در سال جاری هم یک محموله در ترکیه کشف شد که روی آن هم نشانی گروه های تروریستی حک شده است."

بر اساس معلومات ارائه شده از سوی وزارت داخله، در حال حاضر 90 در صد تریاک افغانستان به کارخانه‎های تولید هیروئین در آن سوی خط دیورند قاچاق می‎شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار