رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:مسئولیت پذیری، قانون مداری و توانمندی در اجرای وظایف محوله از شاخصه های اصلی نیروی انتظامی است.

امنیت جامعه مرهون تلاش های نیروی انتظامی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه آئین صبحگاه مشترک یگان های نمونه پلیس استان کرمان به مناسبت گرامی داشت هفته ناجا،اظهار داشت:هفته ای که به نام سبزپوشان سپیددل نیروی انتظامی مزین است، بهانه ای است برای بزرگداشت سربازان سرافراز راه قسط وعدالت که با حضور ایثارگرانه شان ،ظلمْ ،جرأت برآمدن ندارد و امنیت در سایه تلاششان طلوع می کند.

وی با بیان این که امنیت، اعتماد، سلامت، پویایی و نشاط، ثمره حضور نیروی انتظامی در جامعه است، افزود: نیروی انتظامی به عنوان ضرورت و نیاز یک جامعه آرمانی با ایستادگی مقتدرانه در برابر اخلال گران نظم و امنیت ، ارمغان آور آرامش و عدالت است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود : قرآن کریم «امنیت» را از اهداف بلند استقرار حاکمیت اللّه و ثمره حکومت صالحان دانسته و بی شک این نیرو آیه ی نقش بسته بر تارک نشانش را سرفصل همه فعالیت های خویش می داند و پیام آورعدالت ، به عنوان فرمان حتمیِ خداوند است .

موحد تاکید کرد : نیروی انتظامی تلاش برای استقرار عدالت اسلامی را مهم ترین وظیفه خود می داند و ره آورد این فعالیت ایجاد امنیتی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شأن نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی بوده و به فرموده ایشان نیروی انتظامی باید با عزت،... امانت،... و کارایی خود در محیط زندگی مردم برود.

رییس شورای قضائی استان کرمان خاطر نشان ساخت:نیروی انتظامی ضمن دفاع از ارزش های انقلاب در پرتو رهنمودهای مقام عظمای ولایت با آگاهی از قوانین وقانون مداری مردم را به اطاعت از رهنمودهای قانونی هدایت، و با قانون شکنان با قدرت مقابله می کند.

موحد افزود: نیروی انتظامی با آفت زدایی ، درخت تنومند عدالت را به شکوفه نشانده وبا استفاده از سه اصل «آگاهی»، «پیش گیری» و «پی گیری» به عنوان بازوی دستگاه قضایی همگان را از میوه های حیات بخش شجره عدالت همچون اعتماد، سلامت، پویایی، نشاط، رشد وخداباوری بهره مند می سازد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد : یاد کسانی که با تقدیم گرانبهاترین دارایی خود در صفوف مختلف مبارزه با عوامل نا امنی وفساد ، آسایش وامنیت را به جامعه هدیه دادند ،به نیکویی پاس داشته شود و تلاش مخلصانه بزرگ مردان این عرصه ، مقبول و مأجور بارگاه کبریایی قرار گیرد .

 

انتهای پیام/س

 

ناجا بازوی توانمند دستگاه قضاء

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.