سرپرست شهرداری شیراز گفت: تأکید شهرداری و شورای پنجم شیراز عدم توقف روند توسعه و عمران شهر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسن اسدی سرپرست شهرداری شیراز در بازدید از دو پروژه تقاطع سه سطحی مطهری- امیرکبیر- رحمت و تقاطع غیر همسطح شهید رودکی، گفت: امروز علاوه بر این دو پروژه، سایر فعالیت‌های عمرانی شهر نیز روال عادی خود را طی می‌کند و با هیچ توقفی روبرو نیستیم.

وی با بیان این که دو تقاطع غیر همسطح مطهری- امیرکبیر و شهید رودکی در راستای تعهدات شهرداری مبنی بر ایمن‌سازی محور کمربندی، توسط مهندسان جوان و توانمند شیرازی در دست ساخت است، افزود: در شرایط کنونی که برخی کلان‌شهر‌ها به دلیل مشکلات مالی، بیش از ۷ ماه است که عملیات عمرانی خود را متوقف کرده‌اند، پروژه‌های شهرداری شیراز همچنان فعال است و با توجه به مشکلات اقتصادی، اهتمام مجموعه مدیریت شهری بر عدم توقف روند توسعه و عمران شهر و تأمین رفاه شهروندان است.

اسدی در تشریح تقاطع غیر مسطح مطهری- امیرکبیر- رحمت نیز، بیان کرد: این پروژه سه سطحی پروانه‌ای شکل با هفت پل و مجموع طول پنج کیلومتر، در حال حاضر بزرگترین پروژه شهر شیراز است که با افتتاح آن تحول زیادی در جریان ترافیک ورودی شهر شیراز از سمت بوشهر، بلوار امیرکبیر و بلوار رحمت ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۹ درصدی این تقاطع، اظهار داشت: موقعیت مکانی و طراحی خاص و منحصر به فرد، این پروژه را از تملک اراضی بی نیاز کرده است و طراحی و اجرای پل نیز به گونه‌ای بود که حتی یک روز هم خیابان امیرکبیر که یکی از محور‌های اصلی شهر شیراز است مسدود نشد و تردد خودرو‌های عبوری در آن جریان داشت.

سرپرست شهرداری شیراز گفت: پروژه سه سطحی مطهری- امیرکبیر- رحمت با هدف تکمیل یکی از شریان‌های اصلی رینگ درون شهری شیراز، روان سازی ترافیک، افزایش ایمنی تردد در کمربندی و کاهش زمان سفر‌های درون شهری در حال ساخت است که به دلیل همجواری با باغ جنت و اتصال چند شریان اصلی در محور‌های شلوغ شهر، تکمیل و افتتاح سریع آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

اسدی با بیان اینکه تا کنون پروژه با حدود ۲۷ میلیارد تومان اعتبار، ۵۹ درصد پیشرفت داشته است که با رصد دائمی و حل مشکلات تملکی، عملیات عمرانی اصلی تا پایان سال به پایان می‌رسد، گفت: این تقاطع با ۶۴ هزار مترمربع پل سازی و ۷۷ پایه از جمله پروژه‌های بزرگ عمرانی شیراز است که از نظر ابعادی شش برابر تقاطع بصیرت (پل معالی آباد) و دو برابر تقاطع میدان معلم بوده که به دست جوانان شیرازی و با تکیه بر خودباوری آن‌ها در حال ساخت است.

سرپرست شهرداری شیراز در بازدید از تقاطع شهید عبدالله رودکی نیز در اشاره به نقش و اهمیت این پروژه گفت: تقاطع ... مسطح شهید رودکی با عبور عرضی از محور کمربندی، بلوار ایمان جنوبی و امیرکبیر را به یکدیگر متصل می‌کند و با ورود به بلوار مهدیه، ارتباط این بخش را با محور غرب شهر برقرار می‌کند.

اسدی حجم زیاد عملیات عمرانی، نیاز به تملک اراضی مورد مسیر که بدون سند و مستحدثات هستند و در برخی موارد نیز با اراضی ملی تداخل دارد و همچنین هزینه زیاد جابجایی تأسیسات گاز در بلوار ایمان جنوبی را از مهم‌ترین مشکلات این پروژه دانست و گفت: تاکنون حدود ۷۵ درصد پروژه انجام شده است و ادامه آن نیازمند ایجاد مسیر دسترسی برای جابجایی ترافیک است.

وی با اشاره به اینکه پل روگذر شمال به جنوب تقاطع غیر همسطح شهید عبدالله رودکی در دو ماه آینده تکمیل می‌شود، افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد از عملیات عمرانی پل انجام شده و تکمیل بخش باقی مانده مستلزم ایجاد مسیر دسترسی فرعی جهت جابجایی ترافیک است، اما افتتاح کل پروژه به علت وجود بحث تملک، زمان بر است.
انتهای پیام/ر

فعالیت‌های عمرانی شهر شیراز با هیچ توقفی روبرو نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
پاک فطرت همونجور که خودش گفت کار های نیمه تمومش رو تموم کنه