بنیاد بیماری‌های نادر غرب کشور امروز در کرمانشاه افتتاح شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی داوودیان مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران درهمایش افتتاح این بنیاد درکرمانشاه از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل و خرید تجهیزات پزشکی این بنیاد در کرمانشاه خبر داد.
علی داوودیان با اشاره به اینکه از هر ۱۰ هزار نفر یک تا پنج نفر درگیر بیماری‌های نادر هستند افزود:بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ایران به بیماری نادر مبتلا هستند.
بنیان‌گذار بنیاد بیماری‌های نادر ایران با اشاره به اینکه ۶ هزار نوع بیماری نادر در سازمان جهانی بهداشت ثبت شده است افزود: در کشور ما نیز تاکنون ۵۶ نوع بیماری نادر شناسایی شده است.
وی به تفاوت بیماری‌های نادربا بیماری‌های خاص پرداخت و افزود: هدف از راه اندازی این بنیاد ارائه خدمات تشخیصی، درمان تکمیلی بیماران، افزایش آگاهاهی‌های عمومی در خصوص این بیماری‌ها وبهبود کیفیت زنگی افراد مبتلا به بیماری‌های نادراست.
داوودیان اضافه کرد: با فراهم بودن ساختار‌های لازم در استان بنیاد بیماری‌های نادر به صورت خود کفا قادر به رفع مشکلات و تأمین اعتبارات لازم خواهد بود.
بنیاد «بیماری‌های نادر» در تاریخ ۸ آبان سال ۸۸ با استعانت از امام رضا (ع) فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و در این مدت توانسته به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد توانسته در مجامع بین‌المللی نام ایران را پرآوازه کند.

 

انتهای پیام/پ

 

افتتاح بنیاد بیماری های نادر در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.