برای نخستین بار، دانشگاه شهرکرد در جمع مؤثرترین دانشگاه‌های مهندسی دنیا قرار گرفت.

دانشگاه شهرکرد در جمع مؤثرترین دانشگاه‌های مهندسی دنیابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شایان شامحمدی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: بنابر اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، این واحد دانشگاهی با انجام تحقیقات با کیفیت در حوزه مهندسی و دریافت حد آستانه استنادها، برای نخستین بار در بین مؤثرترین دانشگاه‌های مهندسی دنیا قرار گرفت.

وی افزود: بررسی رتبه بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها براساس تعداد مقالات برتر، تعداد استنادها، تعداد نسبت استناد به مقالات (CPP) و تعداد مدارک، در پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) انجام می‌شود.

شامحمدی اضافه کرد: بر اساس گزارش این پایگاه، دانشگاه شهرکرد در حوزه مهندسی، با کسب رتبه‌های ۹۲ در تعداد مقالات برتر، ۳۱۵ در نسبت استناد به مقالات (CPP)، یک هزار و ۲۰۵ در تعداد استناد و ۸۹۰ در تعداد مدارک توانست در جمع مؤثرترین دانشگاه‌های مهندسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیش از این ۳۰ دانشگاه دیگر کشور به عنوان مؤثرترین دانشگاه‌های مهندسی دنیا معرفی شده بودند.

پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) به عنوان یکی از پایگاه‌های آی.اس.آی (ISI) هر دو ماه یک بار به ارائه دانشگاه‌های برتر دنیا بر اساس کیفیت تحقیقات می‌پردازد.

دانشگاه شهرکرد پیش از این هم برای نخستین بار در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفت.

دانشگاه شهرکرد در غرب شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۴۰ گرایش دکتری، ۸۸ گرایش ارشد و ۳۷ رشته کارشناسی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که از این تعداد سه هزار و ۱۷ نفر پسر و مابقی دختر می‌باشند.

همچنین ۳۲۵ عضو هیئت علمی، شامل ۱۹۰ استادیار، ۹۳ دانشیار، ۲۹ استاد تمام و ۱۳ نفر نیز به صورت مربی در دانشگاه شهرکرد فعالیت دارند.

انتهای پیام/ز

دانشگاه شهرکرد جزء مؤثرترین دانشگاه‌های مهندسی دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار