در دولت یازدهم درصد تولید مقالات علمی در کشور، سه برابر رشد داشت.

رشد سه برابری تولید مقالات علمی در کشور
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: در دولت یازدهم درصد تولید مقالات علمی در کشور در بین یک درصد برترین‌های دنیا، سه برابر افزایش یافت.

وی افزود: در این مدت تعداد مقالات چاپ شده پژوهشگران ایرانی در مجلات ISI، با ۳۴ درصد افزایش به ۴۲ هزار مورد رسید.

فرهادی همچنین از افزایش ۱۶ و هفت دهم درصدی تولید علم در ایران در بین ۲۵ کشور برتر تولید کننده علم در دولت یازدهم خبر داد.

وی اظهار داشت: بر اساس اعلام منابع رسمی دنیا، ایران دارای رتبه بیست و پنجم در بین ۲۵ کشور برتر جهان در زمینه افزایش تولید علم در سال ۲۰۱۳ بود که این جایگاه در دولت یازدهم با تولید مقالات و چاپ مقالات جامعه دانشگاهی کشور در مجلات ISI، تبدیل دانش به محصول و ارتباط با دانشگاه‌های معتبر دنیا، به رتبه نخست و بیشترین رشد علمی دنیا ارتقا پیدا کرد.

فرهادی اضافه کرد: کشورهای روسیه و چین به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جهان در این رتبه بندی قرار دارند.

وی با بیان اینکه رتبه نوآوری ایران نیز در دولت یازدهم از ۱۱۳ به ۷۸ ارتقا یافت گفت: ایران با برخورداری از تنها یک درصد جمعیت جهان، دارای یک و ۸ دهم درصد تولیدات علمی و ۲ و سه دهم درصد تولید مقالات دنیا می‌باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح مرکز تخصصی آپا دانشگاه شهرکرد و دانشکده فنی و مهندسی فارسان، بازدید از دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد و مزرعه ۲۰ هکتاری گل محمدی در شهرکرد و نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان، به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار