وزیر آموزش و پرورش گفت: 26 هزار روستا در سطح کشور به اینترنت دسترسی دارند که این امر داشته‌ای ارزشمندی است.

26 هزار روستا به شبکه اینترنت دسترسی دارندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر که امروز شنبه(15مهر) در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش در میان عوامل مختلف نقش مهمی در توسعه روستا بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پژوهش‌های داخلی و بین المللی نشان داده است که اگر آموزش و پرورش دانش آموزان روستایی دارای کیفیت باشد، سهم فراوانی در توسعه روستایی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی برای آموزش و پرورش با کیفیت بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته است این تلاش‌ها دستاوردهای زیادی را در جنبه‌های کمی برایمان به دست آورد، اما یکی از چالش‌هایی که هنوز با آن مواجه هستیم بحث مهاجرت از روستا به شهرهای بزرگ است.

بطحایی خاطرنشان کرد: امروز 26 درصد از جمعیت دانش آموزان ما در روستاها و در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند و علی رغم این که توانستیم موفقیت قابل توجهی در حوزه کمی توسعه آموزش و پرورش روستایی به وجود آوریم اما هنوز از لحاظ امکانات کیفی تفاوت معناداری میان روستا و مناطق شهری وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی نیز تفاوت چشمگیری میان روستا و شهر وجود دارد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی مدارس شبانه روزی را ایجاد کردیم و توسعه دادیم البته انتقاداتی به این موضوع وارد شد که نباید دانش آموزان از خانواده جدا و وارد محیط آموزشی شوند.

وی یادآور شد:‌ خوشبختانه امروز با همت معاونت توسعه روستایی حدود 2 هزار و 600 مجتمع آموزشی پرورشی ایجاد شده که تجربه‌ای ارزشمند برای سایر بخش‌های دولت است، باید این مجتمع‌ها را گسترش دهیم تا کمتر مورد انتقاد قرار گیریم، تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است که این تلاش‌ها کافی نیست و باید با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.

بطحایی خاطرنشان کرد:‌ آموزش و پرورش زمانی می‌تواند در توسعه پایدار روستاها موثر باشد که از کیفیت قابل قبولی برخوردار شود در غیر این صورت توسعه پایدار روستاها ممکن نخواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در تشریح آموزش و پرورش با کیفیت ادامه داد:‌ آموزش و پرورشی که بتواند نیازهای حال و آینده روستاها را در خود جای دهد از کیفیت موردنظر برخوردار خواهد شد، متأسفانه آنچه ما در آ‌موزش و پرورش برای دانش آ‌موزان روستایی و عشایری انجام می‌دهیم با نیاز واقعی آنها تفاوت دارد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان آموزش و پرورش در جامعه روستایی هدف‌گذاری‌های لازم را انجام داده‌ایم که باید برنامه ریزی درسی در دوره عمومی با زندگی فردی و اجتماعی روستاییان متناسب باشد بدیهی است که تحقق این امر کیفیت آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

بطحایی بیان داشت: اکنون 26 هزار روستا در سطح کشور به اینترنت دسترسی دارند که این امر داشته‌ای ارزشمند است چراکه با کمک آن می‌توان آموزش و پرورش به روز را به همراه داشت تا به آموزش و پرورش با کیفیت رسید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در تلاشیم شبکه آموزش و پرورش اجرا کنیم تا بتوان از طریق اینترنت و اینترانت آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و کارآفرینی را به روستاها و عشایری انتقال دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دستگاهی بین دستگاهی است و ما به همراه سمن‌های روستایی نیازمندیم تا بتوانیم به آموزش و پرورش با کیفیت دسترسی پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
مشکل بی کاری جوانان روستا برطرف کنید اینترنت در کنار
آخرین اخبار