مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : امسال بیش از هزار و 200 پرونده ازدواج در کمیته امداد استان خراسان شمالی ثبت شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه این نهاد به تمامی دختران و پسران دم بخت و بانوان درآستانه ازدواج مجدد تحت حمایت خودکمک هزینه ازدواج پرداخت می کند، گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از هزار و 200 پرونده در این سه قسمت تشکیل شده است که تاکنون 780 نفر از این زوج ها موفق به دریافت جهیزیه شده اند.

وی با بیان اینکه 400 زوج جوان پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند، افزود: در نیمه نخست امسال بیش از یک میلیارد و500 میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه پرداخت شده است.

اهرابی با بیان اینکه در سال96 حدود شش میلیارد تومان بودجه برای ازدواج مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی پیش بینی شده است، گفت: با توجه به اینکه اعتبارات در نیمه دوم سال وصول می‌شود، امیدواریم تا پایان سال به دوهزار زوج جوان نیازمند جهیزیه پرداخت کنیم.

اهرابی  به خدمات کمیته امداد در حوزه حمایت از ازدواج آسان زوج های نیازمند اشاره کرد و افزود : این نهاد در شش گام اساسی  خدمات حمایتی خود در قالب طرح تامین جهیزیه و هزینه ازدواج به زوج های نیازمند ارائه می دهد.

وی اهداء جهيزيه به نوعروسان تحت حمايت و پرداخت هديه ازدواج به پسران مددجو را دو گام اول این خدمت عنوان کرد و گفت : در گام بعدی زوج ها به بانك های عامل برای دريافت وام ازدواج معرفی می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان  افزود : مددجویان و همچنین نیازمندان می توانند با مراجعه به کمیته امداد وارائه مدارک شامل تصوير تمام صفحات شناسنامه‌های زوجی، تصوير صفحات یک تا چهار سند ازدواج، تصوير برگ آماده به خدمت، كارت پايان خدمت و يا گواهی اشتغال به تحصيل داماد، فتوكپی آخرين مدرك تحصيلی زوجين، تأييديه گذراندن دوره آموزش مشاوره قبل از ازدواج صادره از مراكز بهداشت، تصوير صفحه مشخصات دفترچه مددجويی می توانند از این خدمت استفاده کنند.

اهرابی همچنین ارائه  فتوكپي برگ فوت همسر قبلي يا طلاق نامه برای بانوانی كه ازدواج مجدد دارند را از سایر این مدارک عنوان کرد و گفت:سقف پرداخت جهیزیه در خراسان شمالی دو میلیون تومان و هزینه ازدواج نیز 700 هزار تومان است.

انتهای پیام/آ

دریافت جهیزیه 780 زوج از کمیته امداد خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینجانب محمد ۲۱سال دارم خدا قوت
پدرم نمیتونه کار کنه همسرم هم بهزیستی هستن اگه ممکنه کمکمون کنید توروخدا