امام جمعه تکاب گفت:سران اقلیم کردستان عراق با خودشیفتگی و خودخواهی باعث شدند که این اقلیم از برخی مواهب محروم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت‌الاسلام عیسی برادری امام جمعه تکاب برادری امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به فرا رسیدن هفته ناجا و تبریک آن اظهار داشت: بی‌شک نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران زحمات بسیاری را متقبل شده و به ویژه در ایام سوگواری حضرت سیداشهدا (ع)، در تامین امنیت مجالس و هیئت‌های مذهبی تلاش بسیاری کردند.

وی با ابراز خرسندی از انسجام، نظم و برنامه‎ریزی هیئت‌های عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی در تکاب گفت: خوشبختانه در روز هشتم محرم نیز تجمع عاشوراییان با ابهت خاصی در این شهر انجام شد و در این رابطه، مجالس عزاداری باید در مساجد ادامه داشته و روحانیان فلسفه قیام عاشورا را به جوانان تبیین و تشریح کنند.


امام جمعه تکاب  به مسئله اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: بی‎تردید این توطئه، نوعی اختلاف‌افکنی، تجزیه و تضعیف ملت‌ها و کشور‌های اسلامی از سوی دشمن بوده، چون آنان همواره به دنبال تجزیه کشور‌ها هستند و پس از مسئله داعش، زمانی که دیدند که این گروه تروریسی به شدت در عراق و سوریه تضعیف شده و به پایان عمر خود رسیده است، سراغ گزینه دیگر رفته که از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

برادری تصریح کرد: متاسفانه سران اقلیم کردستان عراق با خودشیفتگی و خودخواهی باعث شدند که این اقلیم از برخی مواهب محروم و گرفتار برخی توطئه‌های جدید اسرائیل شود.

وی با اشاره به روز ۱۵ مهر روز روستا و عشایر اظهار داشت: بی‌تردید روستا‌ها و عشایر حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی داشته و جمهوری اسلامی نیز همیشه قدردارن آن‌ها است و از سوی دیگر خوشبختانه پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران، امکانات بسیاری از سوی دولت به روستاییان واگذار شده، اما در شهرستان تکاب برخی روستا‌ها از این نعمت‌ها برخوردار نیستند.

برادری افزود: برای مثال راه دسترسی روستا‌های چهارطاق و سارجلو آسفالت نشده و مردم در فصل سرما با سختی تردد کرده و یا راه‌هایشان در برف بسته می‌ماند و حتی در فصل تابستان نیز جاده‌های خاکی آنان باعث ایجاد گرد و خاک شده و بنابراین مسئولان باید اهتمام جدی به این مسئله داشته باشند.

وی تصریح کرد: حتی مشکل آب شرب نیز در برخی روستا‌ها از جمله عرب‌شاه گروس وجود داشته و آب شرب آن‌ها بهداشتی نیست و از سوی دیگر وعده مسئولان مبنی بر احداث جاده تکاب- شاهین‌دژ همچنان در حد وعده و وعیده مانده و مردم همچنان منتظر تحقق آن هستند.

انتهای پیام/م

جاده تکاب- شاهین‌دژ همچنان چشم‌انتظار وعده و وعید مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.