مهدی شفیعی با بررسی عوامل موثر در تقویت حوزه تئاتر به لزوم توجه هنرمندان به کیفیت آثار اشاره کرد.

مسئول ارتقا کیفیت تئاتر، تنها مدیریت نیست!مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کیفیت نمایش‌هایی که بر صحنه می‌رود، گفت: ما همیشه نباید صرفا نیمه خالی لیوان را ببینیم. تا چند وقت پیش دغدغه‌ها این بود که تعداد سالن‌ها کم است و هنرمندان تئاتر با کمبود سالن روبه‌رو هستند و طبیعی بود که باید برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدتی برای این وضعیت طراحی می‌کردیم. خوشبختانه امروز ما در تعداد نمایش‌ها نسبت به گذشته، شاهد روند رو به رشدی هستیم. بخش‌های خصوصی فعال شده و نهادهای مربوطه بخش‌هایی را برای شکوفایی این ظرفیت‌ها فراهم کرده‌اند. امروز می‌توان گفت؛ که ما یک کمیت قابل قبولی داریم. توجه به کیفیت آثار هم فقط متوجه مدیریت نیست و خود هنرمندان هم ضروری است که به کیفیت توجه کنند.

وی افزود: بخش آموزشی و دانشگاه‌های ما در این حوزه بسیار می‌توانند اثرگذار باشند. متاسفانه شاید سرفصل‌های درسی ما متناسب با روز تغییر نکرده است و امروز ما به رشته‌هایی در حوزه تئاتر مثل؛ مدیر تالار، حوزه‌های فنی، حوزه نور، صوت و... نیاز داریم. لازم است در این زمینه‌ها به تربیت نیرو بپردازیم و سرفصل‌های دانشگاهی داشته باشیم. انتظار هست که نهادها و سازمان‌هایی که به نوعی با حوزه تولید و سخت‌افزار مرتبط هستند، هر کدام نقش خود را ایفا کنند و امیدوارم با این هم‌گرایی بتوان، کیفیت و کمیت تئاتر را ارتقا داد.

شفیعی در پایان درباره تاثیر افزایش بودجه تئاتر بر افزایش تولیدات باکیفیت حوزه نمایش خاطرنشان کرد: هم اکنون بودجه تئاتر نسبت به گذشته وضعیت مطلوب‌تری دارد اما ساز و کار تخصیص‌ها و اینکه مصوبات بودجه ای عملیاتی شود، کمی نیاز به بازنگری دارد که خوشبختانه وزیر ارشاد، با تسلطی که به این حوزه دارند، این موضوع را بررسی می‌کنند. تخصیص بودجه ‌سرفصل‌های مشخصی دارد و به حوزه‌های تولید مربوط می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار