مهدی شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بازخوانی تاریخ، فرهنگ تشیع را زنده می کند

بازخوانی تاریخ اسلام نشان می دهد که فرهنگ تشیع، همیشه زنده بوده و با ظلم مبارزه کرده است.

مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی در گفتگو با خبرنگار  حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه «رکعت به رکعت عاشقی» اثر سیاوش طهمورث گفت: این شب ها همه مردم مثل هر سال، ایام محرم را عزاداری می کنند و جامعه هنرمندان هم به ویژه هنرمندان تئاتر به شکل سنتی، آیین ها و مناسک محرم را به جا می آورند و عزاداری می کنند. تعزیه، از جمله نمایش هایی است که ریشه های کهنی دارد و به نوعی اگر تعزیه ما به شکل امروزی آن حفظ نمی شد، خیلی از گوشه های موسیقی ما به نسل امروز منتقل نمی شد و ما سرمایه امروزی هنر را نداشتیم. من بسیار از امیر نصیر بیگی و بنیاد فرهنگی روایت فتح برای ایجاد این مراسم خوب تشکر می کنم.

وی افزود: ویژگی بارز این نمایش ها این بود که در کنار برگزاری مراسم خوب تعزیه هنرمندان شاخصی هم از جمله؛ سیاوش طهمورث و داوود فتحعلی بیگی و... حضور داشتند و امیدوارم خداوند این سرمایه های فرهنگی را برای جامعه ما حفظ کند.

شفیعی اظهار داشت: بازخوانی تاریخ اسلام نشان می دهد که فرهنگ تشیع در هر زمانی به نوعی باز تولید شده است. این روزها که مصادف با تشییع پیکر شهید محسن حججی است و داستان «وهب» با بیان داستان شهدا در تعزیه «رکعت به رکعت عاشقی»، کاملا نشان می دهد که فرهنگ تشیع همیشه زنده بوده و باز تولید شده و با ظلم مبارزه کرده است. من خیلی خوشحالم که  هنوز هم عَلَم گروه های تعزیه بر پاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار