چهارمحال و بختیاری به ژئوپارک جهانی تبدیل می‌شود

استان چهارمحال و بختیاری به ژئوپارک جهانی تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ گودرز امیری سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه گذاری گفت: تبدیل این استان به ژئوپارک جهانی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به قابلیت‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه زمین شناختی، می‌توان با ثبت این استان در یونسکو به عنوان ژئوپارک، زمینه افزایش حضور گردشگران خارجی را فراهم کرد.

امیری با اشاره به سفر ۴ هزار و ۷۰۰ گردشگر خارجی به چهارمحال و بختیاری در سال گذشته اضافه کرد: در صورت تبدیل استان به ژئوپارک و معرفی آن به گردشگران نقاط مختلف دنیا، وضعیت حضور توریست در استان متحول خواهد شد.

وی ادامه داد: گنبد‌های نمکی، غارها، آبشارها، تونل‌ها و سایر جاذبه‌های طبیعی از زمینه‌های تبدیل چهارمحال و بختیاری به ژئوپارک می باشد.

ژئوپارک (Geopark) مخفف پارک زمین‌شناسى (Geology Park) مى‌باشد و به سرزمین‌هایى که پدیده‌هاى زمین‌شناسى بى‌همتا و تاریخچه تکامل  مشخصی دارند گفته مى‌شود. به عبارت دیگر ژئوپارک سرزمینى با وسعت کافى و مرزهاى مشخص شده آشکار است که یک یا چند جایگاه و پدیده مهم و کمیاب از نظر علمى (زمین شناختى، باستان‌شناسى، اکولوژیکى و فرهنگى) را در خود جاى داده است.

انتهای پیام/ز

پیگیری تبدیل چهارمحال و بختیاری به ژئوپارک جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار