سرپرست وزارت امور داخله افغانستان گفت: شماری از این فرماندهان در بعضی ولایت‌ها سبب اخلال نظم عامه می‌شوند.

انتقاد سرپرست وزارت داخله از فرماندهان جهادیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ویس برمک»، سرپرست وزارت امور داخله افغانستان از کارکردهای شماری از فرماندهان جهادی انتقاد کرد و گفت: شماری از این فرماندهان در بعضی ولایت‌ها سبب اخلال نظم عامه می‌شوند.

برمک در نشست مشورتی تحت عنوان «تلاش برای نزدیک شدن مردم به پولیس» افزود که یکی از فرماندهان جهادی در ولایت بدخشان برای رهایی یک مجرم از بند، بر فرماندهی پولیس این ولایت لشکرکشی کرده است.

او گفت: "یکی از فرماندهان پیشین جهادی که ده‌ها افراد مسلح غیر مسئول در ولایت بدخشان دارد، وقتی از دستگیری یکی از افرادش که متهم به ربودن یک بانو است آگاه می‌شود در برابر فرماندهی پولیس این ولایت دست به شلیک‌های هوایی می‌زند و بر فرماندهی پولیس لشکر کشی می‌کند."

سرپرست وزارت داخله همچنین از تلاش برای برگرداندن پولیس از میدان‌های نبرد به وظیفه اصلی آن، که تنفیذ قانون است نیز سخن گفت.

ویس برمک گفت: "هم اکنون پولیس بر خلاف لایحه وظایف، در خط مقدم نبرد سرگرم مبارزه با تروریسم است که این وظیفه پولیس نیست. پولیس باید برای امن و نظم عامه، تنفیذ قانون، مقابله با قاچاقبران و مواردی از این دست مقابله کند."

او تاکید کرد که برای رسیدن به این هدف، صفوف پولیس به بازسازی جدی نیاز دارد که در این میان، یکی از چالش‌ها بی سوادی پولیس است.

به گفته‌ی او رهبری واحدهایی از پولیس که در خط مقدم نبرد قرار دارند، به وزارت دفاع ملی سپرده می‌شوند.

وزارت داخله همچنان از نهایی شدن طرح امنیت اماکن مقدس توسط شهروندان کشور نیز خبر داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.