معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:کم توجهی به حوزه جوانان در خراسان شمالی مشهود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ امیررضا خادم معاون وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در مراسم معارفه مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی جزو استان‌هایی است که میزان جوان‌گرایی آن بالا است و پتانسیل خراسان شمالی بیشتر از آن چیزی است که در بیرون شاهد آن هستیم.

وی افزود: کوروش بهادری توانایی تغییر و تحول بنیادی و اصولی در حوزه ورزش و جوانان استان را دارد چرا که مدیری خوب٬توانمند و باهوش است.

معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: وفاق خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و استانداری در استان برای پیشبرد اهداف ورزش استان دیده می‌شود.

خادم در مورد اهمیت دادن به جوانان ورزشکار در استان بیان داشت: حوزه جوانان، رسالت مهم وزارت ورزش و جوانان است و مدیران نباید به سادگی از موضوع جوانان گذر کنند و این مهم دارای اولویت است.

وی ادامه داد: با نظارت و مدیریت استاندار در شورای برنامه‌ریزی٬ ساماندهی جوانان در استان به طور ویژه پیگیری و به موضوع جوانان و اشتغال آن‌ها رسیدگی شود.

خادم افزود: کم توجهی به حوزه جوانان در استان دیده می‌شود که امید است به این موضوع به طور جدی رسیدگی شود.

خادم در رابطه با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش نیز گفت: جذب اعتبارات بخش خصوصی و منابع خارج از دولت و فراهم آوردن سرمایه‌گذاری در بخش ورزش و جوانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از سرمایه‌گذار نباید سواستفاده شود و هم‌چنین نباید انگیزه را از اسپانسر بخش خصوصی بگیریم.

وی ضمن اشاره به اهمیت ورزش بانوان در استان تصریح کرد: بانوان به عنوان بخش اعظم و نیمی از جامعه٬ می‌توانند بسیار فعال‌تر و موثر‌تر و افتخار آفرین‌تر از حال حاضر باشند. باید به سمتی حرکت کنیم که بستر قهرمانی برای بانوان نیز فراهم شود.

وی افزود: ارتباط گیری مدیر ورزش و جوانان استان با دیگر دستگاه‌های دولتی و خصوصی جهت رشد و توسعه ورزش استان، حائز اهمیت است.

خادم در پایان ضمن قدردانی از زحمات مدیر کل سابق ورزش و جوانان خراسان شمالی ادامه داد: فرهنگ و رعایت اخلاق و مبانی دینی قبل از هر چیزی سرلوحه کار ورزش است و این ریشه در ایران باستان دارد.

گسترش قهرمانی‌ها در خراسان شمالی نیازمند  توجه ویژه به ورزش است

مهرداد ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: در این استان تک‌ستاره‌های ورزشی وجود دارند ولی برای تداوم و گسترش قهرمانی‌ها نیاز به توجه ویژه به ورزش استان است.

وی اظهار داشت: ورزش استان از لحاظ جایگاه ورزشی٬ تاسیسات٬ ساختمان و حرفه‌ای بودن٬ جای زیادی برای کار دارد که امید است با برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار و تلاش مدیران این بخش٬ حرف‌هایی برای گفتن در میادین ورزشی داشته باشیم٬ کما اینکه تاکنون نیز در برخی از رشته‌ها تک ستاره‌هایی در جهان ورزش داشته‌ایم.

معاون استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم همکاری آموزش و پرورش با ادارات ورزش و جوانان٬ گفت: ورزش همراه با مشارکت٬ سبب ایجاد نشاط و امید می‌شود. آموزش و پرورش باید با ورزش عجین شود تا استعدادها شکوفا شده و مشکلی بابت قهرمانی در سال‌های آتی نداشته باشیم.

انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.