مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:روسیه خواستار خرید انگور استان خراسان شمالی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حیدری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: روز گذشته یک تقاضا برای خرید کشمش از کشور روسیه به استان واصل شد که این کشور خواهان 500 تن کشمش بوده  که در حال پیگیری اقدامات لازم در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به استقبال خوب  کشورهای همسایه به خرید انگور استان گفت: تاکداران و تجار این استان تمایلی برای صادرات انگور دارند.

حیدری،با اشاره به اینکه قیمت مناسب انگور در بازار موجب شده تا تاکداران محصول خود را در داخل بفروشند،  اظهار کرد:در حال حاضر هر کیلوگرم انگور کشمشی از تاکدار با قیمت چهار هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم انگور کلاهداری با قیمت سه هزار تومان خریداری می شود.

وی گفت : با این وجود استانداری و اتاق بازرگانی مکاتبات لازم را با سایر استان ها جهت صادرات این محصول انجام داده است.

حیدری با اشاره به اینکه سطح باغات انگور در این استان سال جاری 16 هزار و 200 هکتار است، توضیح داد: پیش بینی می شود امسال181 هزار و 924 تن انگور برداشت شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری سفیدک داخلی انگورموجب شد تا 100 درصد به محصول انگور این استان خسارت وارد شود، اظهار کرد: این امر موجب شد تا خاک تاکستان استراحت کنند و برای امسال تقویت شوند و این امر سبب شده تا در سال جاری انگور با کیفیت بهتری برداشت شود.

انتهای پیام/آ

تاکداران خراسان شمالی تمایلی به صادرات انگور دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.