معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از تولید 100هزار محصول فرهنگی ویژه زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در ماه‌های محرم و صفر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی گفت: 20 عنوان کتاب و نشریه به 6 زبان عربی، انگلیسی، اردو  ویژه ماه‌های محرم و صفر تولید و تأمین شده است.

وی افزود: این محصولات فرهنگی با مفاهیم مذهبی و حسینی، برای اهداء به زائران غیرایرانی که در  محرم و صفر به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند فراهم شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: علاوه بر اهداء حضوری کتب و نشریه به این عزیزان، ارسال فیزیکی و الکترونیکی محصولات فرهنگی به 120 کشور دنیا به صورت هفته‌ای و ماهانه برای بیش از نیم میلیون مخاطب غیر ایرانی در ماه محرم انجام خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه 4 عنوان کتاب با نام‌های «امام حسین علیه السلام»، «قیام حسینی»، «حضرت زینب کبری سلام الله علیها» و «امام سجاد علیه السلام »، به زبان‌های عربی، انگلیسی، آذری-ترکی و اردو ویژه این ایام به چاپ رسیده است، گفت: کتاب‌های ذکر شده برگرفته از کتاب پربار «انسان 250 ساله» حضرت آیت الله خامنه ای تولید و منتشر شده است.

وی علاوه بر معرفی سه عنوان نشریه «نسیم الجنان» به زبان عربی، «شمس الشموس» به زبان اردو و «خورشید درخشان» به زبان ترکی-آذری، افزود: در این نشریه‌ها علاوه بر مطالب مذهبی، محتواهای علمی و اجتماعی روز دنیا گنجانده شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین از انتشار پنجمین نشریه دیجیتال به زبان فرانسه خبر داد و افزود: دهه ولایت امسال، اولین شماره از این نشریه منتشر شد و اکنون پنجمین نسخه از آن با موضوعاتی همچون نقش استکبار در جنگ تحمیلی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس و موضوعاتی مرتبط با ماه محرم منتشر شده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نگارش دو کتاب «الصحیح فی الزیاره الحسینیه» و «الصحیح فی البکاء الحسینی»، به زبان عربی، گفت: در معاونت تبلیغات اسلامی براساس نیاز زائران امام رضا(ع) کتاب‌های متنوعی به زبان‌های مختلف به زینت طبع آراسته شده و برخی کتب معتبر مذهبی در حوزه بین الملل با سفارش این معاونت تجدید چاپ می‌شوند .

انتهای پیام// م.م

چاپ کتب ویژه زائران در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.