سازمان‌های حقوق بشری اعلام کردند که برای کمک به مهاجران روهینگیایی حاضر در بنگلادش، در شش ماه آینده به ۴۳۴ میلیون دلار پول نیاز دارند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از رویترز، سازمان های حقوق بشری که به مهاجران مسلمان روهینگیایی در بنگلادش کمک می کنند، امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که به 434 میلیون دلار پول در شش ماه آینده نیاز دارند تا به 1.2 میلیون مهاجر که بسیاری از آنها هم کودک هستند، کمک رسانی کنند.

گزارشها حاکی از آن است که حدود 809 هزار مسلمان روهینگیایی که از میانمار گریخته اند، هم اکنون در اردوگاه های بنگلادش به سر می برند. بیش از نیم میلیون آنها از 25 اوت سال جاری میلادی وارد بنگلادش شده اند.

رابرت واتکینز، هماهنگ کننده امور پناهجویان در سازمان ملل در بنگلادش اعلام کرد: روهینگیایی های حاضر در «بازار کاکس» در بنگلادش به شدت آسیب پذیر هستند و بیشتر آنها با مشکلات روحی شدید مواجه شده اند و هم اکنون هم در شرایط بسیار دشواری زندگی می کنند.

بنگلادش و سازمان های حقوق بشری در تلاش هستند که به مسلمانان روهینگیایی که از 25 اوت سال جاری میلادی به دنبال حمله ارتش میانمار به آنها به بنگلادش پناه آورده اند، کمک کنند.

حمله ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین از 25 اوت آغاز شد. آمارهای سازمان ملل حاکی از آن است که ارتش میانمار با هدف پاکسازی نژادی، خانه بسیاری از مسلمانان روهینگیایی را به آتش کشیده است. جنایت‌های مداوم ارتش میانمار باعث شده است تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیایی به بنگلادش فرار کنند.

این درحالیست که میانمار اقدام به پاکسازی نژادی را تکذیب کرده و مدعی شده است که نیروهای امنیتی در حال جنگیدن با شورشیان «ارتش آزادی بخش روهینگیای آراکان» هستند.

سازمان ملل متحد پیش از این هم هشدار داده است که شرایط پناهجویان روهینگیایی که از میانمار گریخته اند و در اردوگاه های بنگلادش ساکن هستند ممکن است به یک کابوس تبدیل شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که نبود آب پاکیزه و کافی و سرویس های بهداشتی در این اردوگاه ها، به یک فاجعه بهداشتی منجر خواهد شد.

پیش از این وزیر خارجه بنگلادش اعلام کرده بود که این کشور و میانمار با ایجاد یک «کارگروه» با طرح بازگرداندن بیش از نیم میلیون پناهجوی مسلمان روهینگیایی به کشورشان موافقت کرده اند.


انتهای پیام/

گروه‌های حقوق بشری خواستار کمک مالی جامعه بین‌المللی برای امدادرسانی به مهاجران روهینگیایی شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار