امام جمعه یزد گفت:پس از 50 سال که از ورود پیکان به کشور متاسفانه هنوز در ایران، صنعت خودرو وابسته به خارج از کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در انتقاد از صنعت خودروسازی در ایران، با بیان اینکه پس از ۵۰ سال هنوز برای خودرو و قطعات آن باید چشم به خارج داشته باشیم، گفت: صنعت خودروسازی کشور نیازمند جدیت و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است.

 آیت‌الله ناصری  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد، با اشاره به اینکه قرآن کریم در تمام زمینه‌ها برای پیشرفت بشریت دستورات بسیار مهمی دارد افزود: در صورتی که به این دستورات به درستی عمل می‌کردیم، قطعا در هیچ زمینه‌ای با مشکل مواجه نمی‌شدیم.

وی افزود: زمانی که خداوند متعال در قرآن این دستورات را برای انسان فرموده به این معناست که استعداد هم برای عمل به این دستورات در وجود انسان نهفته شده است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: الان یکی از علل عقب ماندگی برخی کشورها همین است که استکبار قدرت فکر و تفکر را از مردم این کشورها گرفته و چیزهایی جلوی پای ما می‌اندازد که ما به آنها مشغول باشیم و نتوانیم به مسائل مهم دیگر فکر کنیم.

ناصری یزدی افزود: تفکر و تعقل به حدی اهمیت دارد که خداوند متعال می‌فرماید یک ساعت فکر کردن از 70 سال عبادت بهتر است و تلاش استکبار برای دور کردن مردم از فکر درست هم به همین دلیل است که آنها می‌دانند تفکر کردن چه اثراتی برای انسان به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: از جمله مسائلی که خداوند در قرآن کریم نسبت به آن توجه بسیار ویژه‌ای داشته، مسئله اقتصاد است که اگر ما به دستورات قرآن در این زمینه به درستی عمل کنیم، قطعا تمام مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود.

وی اقتصاد مقاومتی را راهکار رفع مشکلات کشور در زمینه اقتصاد دانست و افزود: متاسفانه در فعالیت‌های اقتصادی ما جدیت لازم وجود ندارد و از ظرفیت‌های بسیار زیادی که در داخل کشور وجود دارد استفاده نکرده‌ایم.

امام جمعه یزد به ورود پیکان در 50 سال قبل اشاره کرد و افزود: پس از 50 سال که از ورود پیکان به کشور می‌گذرد متاسفانه هنوز در ایران، صنعت خودرو وابسته به خارج از کشور است و برای یک خودرو و قطعات آن باید جلوی خارجی‌ها دستمان را دراز کنیم.

ناصری یزدی افزود: برای برخی افراد واردات دستگاه‌ها و فناوری بسیار راحت‌تر از این شده که بخواهند هزینه کنند و دستگاه و فناوری را در کشور تولید کنند و به جای اینکه ظرفیت جوانان داخل را مورد استفاده قرار دهند و زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند، سود را به خارجی‌ها می‌دهند و دستگاه‌ها را وارد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: متاسفانه در برخی موارد دیده می‌شود که یک کارخانه بسیار بزرگ تنها برای یک قطعه کوچک به تعطیلی کشیده می‌شود و منتظر می‌مانند که این قطعه از خارج کشور وارد شود در حالی که می‌توان با کمی هزینه و تلاش این قطعه را در داخل کشور تولید کرد و زمینه تولید انبوه آن را هم فراهم کرد.

وی سود محوری را یکی از مشکلات اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که قصد ورود به فعالیت‌های اقتصادی دارند به سمت فعالیت‌هایی می‌روند که سود بیشتر دارند و اصلا به این توجه نمی‌کنند که چه کالایی در کشور مورد نیاز است.

امام جمعه یزد بیان کرد: همین موضوع از جمله علل رقابتی نبودن برخی تولیدات داخل کشور است و از لحاظ قیمت و کیفیت نسبت به مشابه خارجی وضعیت نامناسبی دارند در حالی که اگر قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتری داشته باشند مشتری آنها هم زیادتر و هم دائمی می‌شود.

ناصری یزدی ادامه داد: البته یکی از دلایلی که صنایع به سمت افزایش قیمت کالاهای خود می‌روند، سود بالای تسهیلات بانکی است که سبب کاهش سود کارخانه‌ها و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ی

انتقاد شدید نماینده ولی‌فقیه در یزد از صنعت خودروسازی ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار