پیش بینی می‌شود امسال ۳ هزار و ۴۷۵ تن نارنگی پیش رس در این شهرستان تولید شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به آغاز برداشت نارنگی پیش رس در شهرستان بابلسر، گفت: سطح باغات این شهرستان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است و پیش بینی می‌شود از این سطح ۷۲ هزار و ۵۰۲ تن محصول برداشت شود.

وی افزود:۴۸۱ هکتار از سطح باغات این شهرستان زیرکشت نارنگی است که ۴۱۲ هکتار آن به باغات نارنگی بارور اختصاص داشته و سالانه ۱۵ هزار و ۴۳۱ تن نارنگی از این اراضی برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه ۱۴۲ هکتار از باغات نارنگی این شهرستان زیرکشت نارنگی ژاپنی قرار گرفته که ۱۰۹ هکتار آن باغات بارور است، پیش بینی کرد: ۳ هزار و ۴۷۵ تن نارنگی پیش رس در این باغات تولید شود.

رزاقی گفت: ارقام نارنگی زودرس با وجود داشتن پوست سبز، قند آن کامل شده و در حالت کلی اگر نسبت قند به اسید بیشتر از ۱۰ باشد، میوه قابل برداشت و عرضه به بازار است و نیاز به سبززدایی نیست.

وی افزود: باتوجه به ردیابی و مشاهده مگس میوه مدیترانه‌ای در این شهرستان، باغداران نسبت به ردیابی این آفت در باغ خود و درصورت لزوم نسبت به طعمه پاشی اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

برداشت نارنگی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.