برداشت نارنگی پیش رس در پنج هزار هکتار از باغ‌های مرکبات مازندران آغاز و وارد بازار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد شکوهی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران متوسط تولید هر هکتار نارنگی زود رس را ۲۳ تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۱۳۰ هزار تن نارنگی پیش رس در استان تولید شود.


وی وضعیت محصول مرکبات در مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: از ۱۱۰ هزار هکتار باغ مرکبات استان، ۲۵ هزار هکتار نارنگی است که پنج هزار هکتار آن نارنگی‌های پیش رس است.


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران از چیدن نارنگی‌های غیر پیش رس از جمله انشو و یافا که قند آن کامل نشده است، خود داری کنند.


شکوهی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود ۶۰۰ هزار تن نارنگی امسال در مازندران برداشت  شود، افزود: در حال حاضر نارنگی زود رس از باغداران استان مازندران  کیلویی هزار و ۵۰۰تومان خریداری می‌شود.


وی با اشاره به شرائط مناسب آب و هوایی و باردهی مناسب انواع درختان مرکبات گفت: پیش بینی می‌شود تولید امسال مرکبات به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.


انتهای پیام/آ


ورود نارنگی شمال به بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مازندران پرچم بالا
۱۲:۰۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
الهی شکر امسال هم فصل نارنگیهای خوش آب و رنگ شمال رسید ، الله یاری کنه ،مسولان آستین صداقت بالا بزنن انشاالله کشاورزان به نان و نوای می رسن
البته اگه دوباره هواشناسی با یک هفته تاخیر و پس و پیش برف و طوفان اعلام نکنه