مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از شش میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز پرورش شهید کاظمی پلدشت تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛معصوم فصیح مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال پرورش چهار گونه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد به صورت مصنوعی و نیمه مصنوعی در مرکز پرورش شهید کاظمی پلدشت آغاز شده است که این بچه ماهی‌ها پس از سه ماه و رسیدن به وزن مطلوب علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجوار صادر می‌شود.
وی افزود: تکثیر ماهیان در این مرکز از مولد سازی آغاز و در نهایت به تولید لارو ختم می‌شود و امسال تولید لارو به ۲۱ میلیون قطعه خواهد رسید.
مدیر شیلات و آبزیان استان با اشاره به اینکه در این مرکز هدف تنوع بخشی به انواع ماهیان بومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: با تولید و رهاسازی بچه ماهیان امکان اشتغال برای بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.
وی گفت: با رهاسازی شش میلیون قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی پیش بینی می‌شود تا نزدیک به ۶ هزار تن انواع ماهیان گرمابی از منابع آبی استان صید و به بازار مصرف عرضه شود.

انتهای پیام/م

پیش بینی تولید 21 میلیون قطعه لارو در مرکز پرورش شهید کاظمی پلدشت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.