مدیرکل راه و شهرسازی استان كرمان از آغاز عملیات اجرایی 5 پروژه عمرانی و بهسازی شهری توسط این اداره کل در بافت فرسوده شهرهای كرمان،سيرجان ورفسنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان كرمان با بیان اینکه 209 هزار نفر از مردم شهر کرمان در بافت ناکارآمد ساکن هستند و 25 سکونتگاه غیررسمی در شهرهای سیرجان، کرمان و رفسنجان وجود داردگفت: 129 هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه‌ها زندگی می‌کنند.
وی به بهسازی وضعیت حاشیه‌نشانان اين مناطق اشاره كرد و گفت: عملیات اصلاح روشنايی معابر محله فيروزآباد كرمان با هزینه دو میلیارد و 200 میلیون ریال و نیز عملیات زيرسازی وآسفالت محله رحمت آباد رفسنجان با هزینه پنج میلیارد و 153 میلیون ریال توسط پیمانکاران آغاز شده است.

وی افزود: پروژه اول در مدت ۲ ماه و پروژه دوم در مدت5 ماه به انجام خواهد رسید.
بلوردی گفت: همچنین عملیات دفع آبهای سطحی محله آباده سيرجان با هزینه شش میلیارد و 56 میلیون ریال و نیز عملیات احداث خانه محله رحمت آباد رفسنجان و خانه محله آباده سيرجان با هزینه ده میلیارد و 930 میلیون ریال ويازده ميليارد و 163ميليون ريال توسط پیمانکاران آغاز شده و ظرف مدت يكسال به اتمام خواهند رسید.
مساحت کلی شهر کرمان ۱۳ هزار و ۱۶ هکتار با جمعیت کلی ۵۳۴ هزار و ۴۴۱ نفر است و ۸۱۷.۵ هکتار از این مساحت با جمعیت ۳۳ هزار و ۴۴۴ نفر به سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص دارد ، مساحت کلی شهر سیرجان ۴۵۰۵هکتار با جمعیت کلی ۱۸۵هزار و ۶۲۳ نفر است و ۵۸۶ هکتار از این مساحت با جمعیت ۲۳ هزار و ۲۳۱ نفر به مناطق حاشیه‌نشین اختصاص داردو مساحت کلی رفسنجان نیز ۷۷۵۱ هکتار با جمعیت کلی ۱۵۱ هزار و ۴۲۰ نفر است و ۴۱۸.۴۲ هکتار از این مساحت با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۰۴ نفر در مناطق حاشیه‌نشین جای دارند.
انتهای پیام/ی

اجرای 5 پروژه عمرانی وبهسازی شهری در كرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.