۱۰۷ استخر ورزشی سرپوشیده دولتی و غیر دولتی استان از استاندارد‌های بین المللی و جهانی برخوردار نیستند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین درگزینی رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی مازندران با بیان اینکه مازندران دارای استعداد‌های کم نظیر رشته‌های مختلف شنا در کشور است و شناگران زیادی را به تیم ملی معرفی کرده است، گفت: هیچ یک از استخر‌های دارای مجوز مازندران از استاندارد‌های بین المللی و جهانی برخوردار نیستند.

حسین در گزینی به فعالیت هیات‌های شنا و واترپلو در شهر‌های استان از رامسر تا گلوگاه اشاره کرد و افزود: اغلب استخر‌های سرپوشیده استان ۲۵ متری هستند که به رغم صرف هزینه‌های سنگین، از استاندارد‌های لازم برخوردار نیستند.

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی مازندران با اشاره به اینکه شنا یک ورزش رکوردی است و قابل مقایسه با سایر رشته‌ها نیست، ادامه داد: شنا ورزشی فرار با دوره‌های تخصصی متعدد است که نبود استخر‌های استاندارد و چند منظوره، آموزش این رشته را با محدودیت مواجه میکند.

وی با بیان اینکه در کشورتن‌ها یک لیگ ورزشی شنا وجود دارد گفت: مازندران با برگزاری لیگ شنا در سه بخش آب‌های آزاد، بانوان و مردان بین شناگران رقابت ایجاد می‌کند.

درگزینی با اشاره به اینکه بر اساس معیار‌های تعیینشده اغلب استخر‌های سرپوشیده مازندران با ابعاد ۲۵ در ۱۰ متر از استاندارد‌های لازم برخوردار نیستند، گفت: استخر‌ها برای آموزش، تفریح و شیرجه مناسب هستند.

انتهای پیام/آ

شنا مازندران در محرومیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.