ناجیان سواحل مازندران با نجات ۴۲ مسافر به صدو هفدهمین روز کاری خود خاتمه دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، هیات نجات غریق و غواصی مازندران اعلام کرد: روز پنج شنبه ۳۰ شهریور صد و هجدهمین روز کاری ناجیان غریق سواحل استان با نجات ۴۲ مسافر به پایان رسید.

یک روز گذشته در سواحل محمودآباد ۲۲ نفر ، بابلسر ۱۹ نفر و چالوس یک نفر از غرق شدن نجات یافتند.

نجات ۴ هزار و ۹۱۴ نفر از خطر غرق شدگی

کریمیان رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: از آغاز اجرای طرح‌های دریا تاکنون، ۴ هزار و ۴۱۹ نفر از مرگ حتمی در آب‌های ساحلی استان نجات یافته اند.

وی با بیان اینکه از این شمار ۲۹۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند، افزود: مردم دریا را برای آموزش شنا انتخاب نکنند، از وسایل بادی و تیوپ پرهیز کنند و مراقبت از کودکان را در اولویت کار خود قرار دهند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: همچنین ۶۲ نفر از جمله ۲۷ مازندرانی تاکنون در دریا غرق شدند که بخشی از این تعداد مربوط به سواحل بخش خصوصی بود.

وی افزود:با توجه حجم عظیم مسافران  در آخرین روز شهریور ماه  و پایان روز طرح های سالم سازی دریا ، ۱۲۰ قایق، ۱۵۰ جت اسکی و  ۱۵۰ منجی داوطلب، از ناوگان های هیات، با تمام ظرفیت و قدرت برای از استقبال مسافران به صورت تک شیفت در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.

کریمیان گفت: از همه گردشگران و مسافران تقاضا می کنم، در جهت دستیابی به اهداف تعیین شده هیات نجات غریق و غواصی، با ناجیان مستقر در سواحل ، همکاری مناسب داشته باشند.

طول سواحل مازندران ۳۳۸ کیلومتر است.

انتهای پیام/آ

نجات مسافران از امواج سهمگین دریای مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.