کمیسیون اروپا در واکنش به برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا اعلام کرد این همه‌پرسی به رسمیت شناخته نمی‌شود.

کمیسیون اروپا برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا را غیرقانونی اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیسیون اروپا در پیامی در صفحه توییتر خود در واکنش به همه پرسی برگزار شده در کاتالونیا نوشت: رای گیری در کاتالونیا بر اساس قانون اساسی اسپانیا غیرقانونی بوده است. همانطور که ژان کلود یونکر تاکید کرده است این موضوع داخلی بوده و باید مطابق با قانون اساسی اسپانیا با آن برخورد شود. فرای جنبه های کاملا قانونی این اقدام، این کمیسیون معتقد است اکنون زمان وحدت و ثبات است نه جدایی و دودستگی. ما از همه بازیگران مرتبط می خواهیم به سرعت از رویارویی و تقابل به گفتگو روی آورند. خشونت هرگز نمی تواند ابزاری در سیاست باشد.

پیش از این نیز، ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا، گفت: همه‌پرسی جدایی منطقه کاتالونیا از این کشور هیچ ارزشی ندارد.

او در عین حال با وجود انتقادات از رفتار خشونت‌آمیز پلیس اسپانیا با شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی منطقه کاتالونیا، از نیرو‌های امنیتی در مقابله با برگزاری همه‌پرسی در این منطقه تقدیر کرد.

نخست وزیر اسپانیا گفت: هدف همه‌پرسی در منطقه کاتالونیا نابودی کامل قانون اساسی این کشور و اعطای استقلال به بخشی از کشور ما بود بدون آن که نظر همه شهروندان اسپانیا در این خصوص مورد توجه قرار بگیرد. باید بگویم همه‌پرسی اصلا انجام نشد. ما به عنوان دولت اسپانیا و من به عنوان رئیس دولت وظیفه‌مان را انجام دادیم و به تعهداتمان عمل کردیم.

راخوی افزود: همان گونه که گفتم ما از ابتدا بر اساس قانون و در چارچوب قانون عمل کردیم. نشان دادیم که دولت دموکراتیک ما از امکانات و منابع مورد نیاز برای دفاع از خود در برابر تهاجمات از جمله در برابر این همه‌پرسی غیرقانونی برخوردار است. من به صراحت اعلام می‌کنم که قصد ندارم هیچ دری را ببندم تاکنون هم این گونه رفتار نکرده‌ام و این شیوه سیاستمداری من نیست. من همیشه بر گفتگوی صریح و صادقانه و در چارچوب قانون و بر اساس دموکراسی تاکید کرده‌ام.

نخست وزیر اسپانیا همچنین از همه احزاب سیاسی کشورش درخواست کرد که برای بررسی آینده این کشور گردهم بیایند.

 

 

انتهای پیام/

 

انتقاد کمیسیون اروپا از برگزاری همه‌پرسی در کاتالونیا

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار