بنیان‌گذار وب سایت ویکی لیکس در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود از اقدامات اخیر دولت مرکزی اسپانیا در کاتالونیا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، جولیان آسانژ – بنیان‌گذار وب سایت ویکی‌لیکس – خواستار حمایت از آزادی بیان برای ساکنان کاتالونیا شد.

روز یکشنبه، جولیان آسانژ گفت اقدامات خشونت آمیز مادرید در کاتالونیا به منظور جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی جدایی، این کشور را به سوی استبداد پیش می‌برد.

بنیان‌گذار وب سایت ویکی‌لیکس در حالی این اظهارات را بیان کرده است که درگیری‌هایی بین نیروهای پلیس و ساکنان محلی این منطقه صورت گرفته است.

او در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «تصور اینکه راخوی – نخست وزیر اسپانیا – از تاکتیک‌های سختگیرانه امروز خود فرار کند، دشوار است. (اقدامات او) در حال کشاندن اسپانیا به کام استبداد پوپولیستی است.»

در ساعات نخستین امروز، حوزه‌های رای گیری در سراسر کاتالونیا آغاز به کار کردند. دولت اسپانیا برگزاری این همه‌پرسی را غیرقانونی می‌داند و اقداماتی را برای جلوگیری از برگزاری آن انجام داده است. بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، پلیس اسپانیا برای متفرق کردن معترضانی که سعی در جلوگیری از بسته شدن حوزه‌های رای گیری دارند، از شلیک گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرده است.

انتهای پیام/

 

واکنش آسانژ به درگیری‌ها در همه‌پرسی استقلال کاتالونیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار