۱۰ پروژه صنعتی اردبیل به سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران پیشنهاد شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،علیرضا علوی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در جلسه مشترک مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با نمایندگان سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران در اردبیل اظهار داشت:‌ هدف از برگزاری این جلسه آشنایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان با راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بررسی موانع پیش روی سرمایه‌گذاری خارجی در استان است.

وی تصریح کرد:‌ نقش کمرنگ دولت در تأمین و ایجاد زیرساخت‌های لازم اعم از راه‌آهن، آزادراه و بزرگراه و توسعه فرودگاهی از جمله مشکلات موجود در مسیر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان بوده که باید برای رفع آنها اقدام شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل عدم وجود شهرک‌های سرمایه‌گذاری تخصصی را از دیگر مشکلات در استان دانست و گفت: مشکل تضامین بانکی برای اجرا یا فاینانس طرح‌های  سرمایه‌گذاری استان از دیگر موانعی بوده که سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاری خارجی در استان اردبیل تقویت و توسعه نیابد.

علوی افزود: از دیگر موارد کم توجهی مسئولان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران در هدایت و راهنمایی سرمایه‌گذاران به استان‌های محروم همچون استان اردبیل است که همین امر نیز سبب شده تا اردبیل از چنین سرمایه‌گذاری‌هایی بهره کمتری ببرد.

وی بیان کرد: با وجود تهیه مطالعات طرح‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در استان توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و سایر دستگاه‌های مربوطه که شامل 10 طرح صنعتی مطالعه شده توسط سازمان گسترش بوده و ارجاع آنها به سازمان تاکنون هیچ گونه سرمایه‌گذاری از طریق این سازمان برای اجرای این طرح‌ها به استان معرفی نشده‌ است.

 

انتهای پیام/ع

پیشنهاد پروژه های صنعتی اردبیل به سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.